آخرین همسر من

آخرین همسر من

آخرین همسر من

وضعیت: غیرفعال
ناشر: ماهریس

نویسنده : دیوید لاج

    ترجمه : سارا وظیفه‌شناس

 

لاج در بخشی از زندگینامه‌ی خود می‌گوید: من در ۲۸ ژانویه‌ی ۱۹۳۵ چشم به جهان گشودم که زمان کاملا خوبی برای تولد شخصی بود که در آینده در انگلیس نویسنده می‌شد، به خصوص فردی که متعلق به خانواده‌ای از طبقه متوسط رو به پایین اجتماع همچون خانواده من بود. مفهومش این بود که من مطالب زیادی برای نوشتن درباره‌شان داشتم و تحصیلاتی که، هرچند تا مقطع متوسطه منقطع و ناپیوسته بود، مهارت و انگیزه کافی را برای این کار برایم فراهم نمود.

 

زمانی که جنگ جهانی دوم آغاز شد من چهار و نیم ساله بودم، و وقتی به پایان رسید ده سال و نیمم بود و چندین خاطره شخصی از آن مبارزه حماسی که مانند لولایی تاریخ قرن بیستم بر رویش چرخید، در ذهنم ماندگار شد.

 

نسل من نخستین نسل در بریتانیا بود که از لایحه آموزش ۱۹۴۴ بهره برد که تحصیلات متوسط رایگان برای همگان و کمک هزینه تحصیلی را بنا نهاد که پس از سنجش استطاعت مالی به کسانی که رقابت پذیرش در دانشگاه را با موفقیت پشت سر می‌گذاشتند اعطا می‌شد.

همچون بسیاری دیگر، من به واسطه‌ تحصیلات به طبقه متوسط دارای حرفه ارتقا یافتم و در دوره زمانی جالب توجهی در تاریخ اجتماعی انگلیس زیستم که در طی آن طبقات قشربندی شده بریتانیای پیش از جنگ به تدریج آمیختند و جامعه بازتر و منعطف‌تری را شکل دادند.

من با عقاید مذهب کاتولیک بزرگ شدم که از زمان اصلاحات متقابل کاتولیکی تغییرات مهمی در باورها و فعالیت‌های دینی آن ایجاد نشده بود و به طور موفقیت‌آمیزی در مقابل چالش‌های اخلاقی و روشنفکرانه‌ی مدرنیته ایستادگی کرده بود، اما از دهه ۶۰ به بعد دستخوش یک سری تغییرات خطیر و کشمکش‌های درونی شد. مذهب کاتولیک تخیل مرا به عنوان یک رمان نویس پیش و بعد از آن تحول برانگیخت.

در کتاب حاضر داستان‌هایی همچون؛ مردی که از بستر برنمی‌خاست، خسیس، سمفونی شبانی، جشن ازدواج به یاد ماندنی و آخرین همسر من گردآوری شده‌اند.

 

مشخصات کتاب آخرین همسر من

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : آخرین همسر من
ناشر : نشر ماهریس
نویسنده : دیوید لاج
مترجم : سارا وظیفه‌شناس
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1398
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 235
شابک : 9786009929399
وزن (گرم) : 275
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×