اسپارتاکوس (ترجمه: ذبیح‌الله منصوری)

اسپارتاکوس (ترجمه: ذبیح‌الله منصوری)

اسپارتاکوس (ترجمه: ذبیح‌الله منصوری)

وضعیت: موجود
ناشر: نگاه
قیمت:  
1,750,000ريال1,557,500ريال

نویسنده : هوارد فاست

    ترجمه : ذبیح‌الله منصوری

 

هواردفاست، نويسنده و رجل اجتماعى آمريكا در سال 1914 در خانواده‌اى كارگرى ديده به جهان گشود. او نيز مانند گوركى و جك لندن تحصيلات منظم نداشت و از همان ايام كودكى با درد و رنج آشنا شد و ناگزير گشت براى تأمين مايه معاش روزانه خود كار كند و زحمت بكشد. بحران اقتصادى سال‌هاى 33- 1929 آمريكا، او را نيز مانند هزاران كارگر ديگر بيكار ساخت. سرانجام، بحران سپرى شد و فاست مانند سابق براى تأمين مايه معاش در كارخانه‌ها به كار پرداخت.

در اين رمان نويسنده يكى از استادان دانشگاه را وصف مى‌كند كه با نيروهاى ارتجاعى سخت در مبارزه است و كار اين مبارزه سرانجام به مبارزه براى رفاه و دوستى انسان‌ها مى‌كشد.

فاست رمان اسپارتاكوس را در سال 1951 انتشار داد. موضوع اصلى اين رمان شورش بردگان در روم باستان است، هر چند تم‌هاى فرعى ديگرى نيز در تم اصلى داستان نفوذ مى‌كند: به سخن دقيق‌تر، نويسنده واقعيات زمان را در قالب اين اثر تاريخى مى‌ريزد و بر زشتى‌ها و پليدى‌هاى عصر مى‌تازد، از شرف و حيثيت انسانى دفاع مى‌كند و آزادى كاذب را تمسخر مى‌كند و اتهاماتى را كه طبقه حاكم هميشه به توده ستمكش و مبارزه‌اش مى‌بندد، رد مى‌كند. شورش غلامان به موفقيت نمى‌انجامد، اما شكست هم نمى‌خورد، زيرا هر عدم موفقيتى شكست نيست. نام اسپارتاكوس هم هرگز فراموش نشد، زيرا تاريخ مزرعه‌اى است كه هيچ دانه سالمى در آن گم نمى‌شود.

مشخصات کتاب اسپارتاکوس (ترجمه: ذبیح‌الله منصوری)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : اسپارتاکوس
ناشر : نگاه
نویسنده : هوارد فاست
مترجم : ذبیح‌الله منصوری
نوبت چاپ : 1
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : گالینگور - وزیری
تعداد صفحات : 360
شابک : 9786222673727
وزن (گرم) : 574
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×