حافظ به گفته‌ی حافظ

حافظ به گفته‌ی حافظ

حافظ به گفته‌ی حافظ

وضعیت: موجود
ناشر: فرهنگ‌ معاصر
قیمت:  
1,800,000ريال1,620,000ريال

(یک شناخت منطقی)

 

نویسنده : محمد استعلامى


خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی (حدود ۷۲۷ – ۷۹۲ هجری قمری برابر با ۷۰۶ – ۷۶۹ هجری شمسی)، معروف به لسان‌الغیب و ترجمان الاسرار، شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیش‌تر شعرهای او غزل هستند که به غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود. در قرون هجدهم و نوزدهم اشعار او به زبان‌های اروپایی ترجمه شد و نام او به گونه‌ای به محافل ادبی جهان غرب نیز راه یافت.

کتاب حافظ به گفته حافظ، یک شناخت منطقی بخشی از یادداشت نویسنده  است که می تواندفهم ابیات حافظ را برای علاقه مندان زیبا تر کند.

نویسنده خود درباره تالیف این اثر می گوید:« یک سال پیش، به پیشنهاد تنی چند از دوستان صاحبدل و صاحب نظر، به عهده گرفتم که کتابی فشرده و قابل استفاده برای همه و همراه با واقع نگری درباره حافظ بنویسیم. پیش از آن در (درس حافظ) تمام غزل های حفظ را به زبانی ساده درس داده، و با چهار مقدمه کلیدی یک زیر ساخت ذهنی برای فهم کلام حافظ فراهم کرده بودم. اما درس حافظ با حجمی بیش از هزارو سیصد صفحه، بیشتر به صورت یک مرجع، می توانست در کنار دست دانشجویان و مدرسان دیوان حافظ قرار گیرد و همه دوستداران حافظ فرصت خواندن تمام آن را نداشتند.

مشخصات کتاب حافظ به گفته‌ی حافظ

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : حافظ به گفته‌ی حافظ
ناشر : انتشارات فرهنگ‌معاصر
نویسنده : محمد استعلامى
نوبت چاپ : 3
تاریخ انتشار : 1403
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 195
شابک : 9786001051746
وزن (گرم) : 320
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×