زن " درک روان‌شناسی زن"

زن " درک روان‌شناسی زن"

زن " درک روان‌شناسی زن"

وضعیت: موجود
ناشر: تمدن‌ علمی
قیمت:  
1,550,000ريال1,395,000ريال

نویسنده : رابرت آ جانسون 

   ترجمه : مازیار مجید‌پوی

 


بسیاری از روانشناسان، اسطورهٔ اِروس و سایک را تعریف شخصیت مؤنث تفسیر کرده‌اند. اسطوره سایک (روان) درباره دختر یک فرمانروا به نام سایک است که در کنار دو خوهر معمولی خود مظهر دنیای درون است. او قدرت و زیبایی استثنایی دارد به حدی که آفردیت دوم می‌خوانندش. الهه‌ای جدید که جای الهه قدیمی را در معبد خواهد گرفت.

این اتفاق خشم و حسادت آفرودیت را برمی‌انگیزد و آنها که نماد دوجنبه زنانگی هستند با هم دشمن می‌شوند. سطحی کهن‌تر و ابتدایی‌تر از زنانگی با مفهوم جدید آن.

اروس از کجا می‌آید؟ آفرودیت برای مقابله با سایک به سراغ پسرش، اروس می‌رود که خدای عشق است. از او می‌خواهد که سایک را دچار عشق یک هیولای نفرت‌انگیز کند تا همراه هیولا برود و آفرودیت از شرش خلاص شود. اِروس از فرمان مادرش اطاعت می‌کند، اما به محض دیدن سایک، به ناگاه دستش را با نوک تیرش می‌برد و عاشق سایک می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا سایک را به عنوان عروس خود برگزیند. اِروس به نزد سایک می‌آید و گرچه او زیباست، به چشم سایک، او مرگ است و به گفته کتاب، به چشم زنان، تمامی همسرانشان مرگ هستند، چرا که معصومیتشان را ربوده و آن‌ها را در مسیر تحول به سوی زنانگی بالغ می‌کشانند.

 

مشخصات کتاب زن " درک روان‌شناسی زن"

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : زن " درک روان‌شناسی زن"
ناشر : انتشارات تمدن‌علمی
نویسنده : رابرت آ جانسون
مترجم : مازیار مجید‌پوی
نوبت چاپ : 2
تاریخ انتشار : 1399
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 72
شابک : 9786008127154
وزن (گرم) : 85
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×