چراغ راه زندگی

چراغ راه زندگی

چراغ راه زندگی

وضعیت: موجود
ناشر: علمی
قیمت:  
3,500,000ريال3,150,000ريال

(کلمات الهام از مشاهیر و بزرگان جهان)

 

گردآورنده : قاسم احسانی

 

از مقدمه‌ی کتاب :

 

انسان در مقام اشرف مخلوقات، با معمای پیچیده ای روبه روست. از یک سو، خداوند متعال استعدادها و توانایی های بالقوه ای را در وجود او به ودیعت نهاده و شرایطی را برایش فراهم ساخته است که توانایی های درون خود را آشکار سازد و از سوی دیگر، مهلت محدود و نامشخصی را با عنوان «عمر» به او ارزانی داشته که به سرعت در حال گذر است. در تنگنای چنین معمایی، انسان عاقل همواره در این اندیشه است که آیا با استفاده از زمان محدودی که در اختیار اوست، می تواند بار مسئولیتی را که بر دوش دارد، به شایستگی به سر منزل مقصود برساند یا خیر و آیا در روز رستاخیز می تواند با رویی سفید در پیشگاه خدای خود سر تعظیم فرود آورد...

فرصت ها، شرایط ویژه ای است در زندگی انسان! انسان هوشمند، فرصت ها را می شناسد و آنها را می رباید. موحدان دریافته اند که روزها، بهره الهی ایشان از عمر است. ازاین رو، قدردان آن هستند. هر روزی برایشان سفری نو است. در هر روز درسی تازه می آموزند و به درس های پیشین می افزایند و با آن به عبودیت پروردگار، هر چه بیشتر نزدیک می شوند. از ایام نباید خسته شد. باید قدر این نعمت الهی را دانست. باید دانست که جهان امروز، جهانی است پر هیاهو و پر شتاب که در این شتاب بی درنگ لحظه ها، انسان ها هر دم با موج یا امواجی نو از حوادث و مسائل روبه رو هستند و به فاصله چند ثانیه یا در نهایت چند دقیقه، می توانند با یکدیگر در دورترین نقطه جهان ارتباط برقرار کنند و سوار بر بال امواج، از زمان و زمانه سخن بگویند. 

اگر در سده های گذشته، سال ها و ماه ها طول می کشید تا اتفاقی مهم رخ دهد و اختراعی صورت پذیرد، امروز ثانیه ها در رقابتی تنگاتنگ با یکدیگر قرار گرفته اند و در فن آوری گوی سبقت را از یکدیگر می ربایند. امروزه لحظه ها تعیین کننده و سرنوشت سازند و چه خوشبخت اند انسان هایی که قدر لحظات را می دانند و اگر شده زر ناب را از دست بدهند، از وقت باارزش خود به بهترین شکل بهره می جویند.

مشخصات کتاب چراغ راه زندگی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : چراغ راه زندگی
ناشر : انتشارات علمی
نویسنده : قاسم احسانی‌کناری
نوبت چاپ : 9
تاریخ انتشار : 1395
نوع جلد و قطع : گالینگور _ وزیری
تعداد صفحات : 828
شابک : 9789644041112
وزن (گرم) : 1425
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×