در اسارت جغرافیا

در اسارت جغرافیا

در اسارت جغرافیا

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
1,885,000ريال1,696,500ريال

(ده نقشه که همه‌ی آموختنی‌ها را درباره‌ی سیاست جهانی بیان می‌کند)

 

نویسنده : تیم مارشال

   ترجمه : مرجان رضایی 

 

در جبر جغرافیا، این کتاب پرفروش نیویورک تایمز ، یک روزنامه نگار برنده ی جایزه از ده نقشه از مناطق مهم برای توضیح استراتژی های ژئوپلیتیکی قدرتهای جهان استفاده می کند: "طرفداران جغرافیا ، تاریخ و سیاست (و نقشه ها) شیفته ی آن می شوند.
نقشه ها نقش مهمی را برای ما دارند. چه مربوط به دروان باستان ، چه روی نسخه های کاغذ مخدوش شده و ایجاد شده توسط گوگل ، نقشه ها چیزهایی را که می خواهیم بدانیم ، به ما می گویند ، نه تنها در مورد مکان فعلی ما یا جایی که ما می خواهیم برویم بلکه به طور کلی در مورد جهان. و با این حال ، وقتی صحبت از سیاست جغرافیایی می شود ، بخش اعظم آنچه به ما گفته می شود توسط تحلیلگران و متخصصان دیگری تولید شده است که از ارجاع دادن به نقشه مورد نظر غفلت کرده اند.
همه رهبران ملل از نظر جغرافیایی محدود هستند. در "یکی از بهترین کتابهای مربوط به ژئوپلیتیک" (The Evening Standard) که اکنون به روز شده و شامل تحولات ژئوپلیتیکی 2016 است ، تیم مارشال روزنامه نگار ، روسیه ، چین ، ایالات متحده ، آمریکای لاتین ، خاورمیانه ، آفریقا ، اروپا ، ژاپن ، کره را بررسی می کند. و گرینلند و قطب شمال - هوای آنها ، دریاها ، کوهها ، رودخانه ها ، بیابان ها و مرزها - برای فراهم کردن زمینه ای که غالبا از دست گزارش های سیاسی ما در می رود: چگونگی ویژگیهای فیزیکی این کشورها بر نقاط قوت و آسیب پذیری آنها و تصمیم گیری های رهبرانشان تأثیر می گذارد. .
مارشال با ارائه "روشی تازه برای دیدن نقشه ها" (بررسی کتاب نیویورک تایمز) ، استراتژی های پیچیده ژئوپلیتیکی را که جهان را شکل می دهد ، توضیح می دهد. چرا پوتین اینقدر نسبت به کریمه وسواس دارد؟ چرا مقدر شده که ایالات متحده به یک ابرقدرت جهانی تبدیل شود؟ چرا پایگاه برق چین همچنان در حال گسترش است؟ چرا تبت قرار است استقلال خود را از دست بدهد؟ چرا اروپا هرگز متحد نخواهد شد؟ پاسخ ها جغرافیایی هستند. کتاب جبر جغرافیا در دنیای پیچیده تر ، پر هرج و مرج و بهم پیوسته ، آغازگر مختصر و مفیدی برای ژئوپلیتیک است و یک راهنمای مهم برای یکی از مهمترین عوامل تعیین کننده در امور جهان.
 

مشخصات کتاب در اسارت جغرافیا

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : در اسارت جغرافیا
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : تیم مارشال    
مترجم : مرجان رضایی
نوبت چاپ : چهارم
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 344
شابک : 9789642134441
وزن (گرم) : 390
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×