کتاب کار استدلال

کتاب کار استدلال

کتاب کار استدلال

وضعیت: موجود
ناشر: اختران
قیمت:  
3,200,000ريال2,880,000ريال

(دوره‌ی کامل تفکر انتقادی)

 

نویسنده : دیوید مورو ،آنتونی وستن

   ترجمه : یاسر خوشنویس 

 

آیا ما استدلال می‌کنیم؟ یعنی آیا هنگامی که می‌خواهیم کسی را قانع کنیم، برای ادعاهایمان دلیل می‌آوریم؟ استدلال کردن را کجا آموزش دیده‌ایم؟ چقدر در این زمینه تمرین کرده‌ایم؟ استدلال نوعی مهارت است نه دانش صرف. بنابراین، نیاز به تمرین دارد. آنچه ما و فرزندان‌مان در نظام آموزشی بیشتر تمرین می‌کنیم، مشتق و انتگرال است یا استدلال؟ از خود بپرسیم آخرین باری که یک استدلال اخلاقی نوشتیم و استدلالمان مورد نقد و بررسی خود و دیگران قرار گرفت، چه زمانی بود؟
ولی آیا استدلال کردن کمکی به بهبود اوضاع می‌کند؟ پاسخ ناامیدکننده این است که اکثراً خیر. بعید می‌دانم کسی صرفاً با گوش دادن به استدلال قانع شود و نظرش به یک‌باره تغییر کند؛ بخصوص وقتی قرار است درباره موضوعات مناقشه‌آمیز مهم و حیثیتی مانند باورهای مخاطبان استدلال کنیم. پس اگر واقعاً این‌گونه است، چرا باید با مخالفان خود بحث و گفت‌وگو کنیم؟ به یک دلیل ساده: چون به نظر می‌رسد فعلاً جایگزین بهتری جز گفت‌وگوی مستدل نداریم. چون فقط دو راه برای فیصله بخشیدن به مناقشه وجود دارد: گفت‌وگو کردن و زور.
این کتاب تلاشی برای تمرین استدلال و رشد عقلانیت است، کتابی با تمرین‌های متعدد و ملموس برای کسانی که می‌خواهند معقول‌تر باشند. امیدوارم که انتشار این کتاب فرصتی را برای اندیشیدن به استدلال و تمرین استدلال کردن فراهم آورد.
 

مشخصات کتاب کتاب کار استدلال

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : کتاب کار استدلال
ناشر : نشر اختران
نویسنده : دیوید مورو ،آنتونی وستن    
مترجم : یاسر خوشنویس 
نوبت چاپ : 2
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - وزیری
تعداد صفحات : 540
شابک : 9789642072040
وزن (گرم) : 770
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×