کتابفروش

کتابفروش

کتابفروش

وضعیت: ناموجود
ناشر: کتابسرای‌ تندیس

(هشت قتل بی‌عیب و نقص)

 

نویسنده : پیتر سوانسن  

   ترجمه : عباس کریمی‌عباسی

 

داستان این کتاب معمایی و جنایی است. پیتر سوانسن نویسنده ۵۲ ساله آمریکایی است که بیشتر به خاطر رمان های جنایی روانشناسی خود شناخته می شود. نسخه اصلی کتاب مورد نظر در همین سال میلادی منتشر شده و گفته می شود علاوه بر سرگرم کننده بودن، یک داستان معمایی، جنایی، تریلر و روانکاوانه را شامل می شود که نتیجه مطالعه اش، بیزارشدن مخاطب از قتل و جنایت است.

 

سوانسن در این اثر توانسته است روانی داستان های ارنست همینگوی را با روانشناسی شخصیت‌های نویسندگان مهم ادبیات پلیسی و کارآگاهی چون ژرژ سیمنون نویسنده بلژیکی فرانسوی زبان و پاتریشیا های‌اسمیت نویسنده انگلیسی در هم آمیخته و پیچیدگی‌های پل آستر آمریکایی را به آن‌ها بیفزاید.

این داستان در عین حال که سرگرم‌کننده است، معماهایی درون خود دارد که در مخاطب نسبت به خشونت و جنایت بیشتر تنفر ایجاد می‌کند. همچنین درک بهتری از روانشناسی شخصیت‌های اثر به دست می‌دهد. به این ترتیب، جذابیت و گیرایی داستان نه برای کشف هویت پنهان قاتل که برای دست یابی به انگیزه های اعمال انسانی و گاه عمل ها و عکس العمل های بشری است؛ چیزی که مخاطب را تا انتها تشویق به خواندن این داستان می کند.

باید به خاطر داشت که ادبیات جنایی زیر شاخه ای از ادبیات داستانی است و نباید آنرا با داست های تفریحی پلیسی و جنایی اشتباه گرفت. بزرگانی چون اومبرتو اکو، سامرست موام و سر آرتور کانن دویل تنها نمونه هایی از نویسندگان صاحب نامی هستند که در ژانر ادبیات جنایی آثار ماندگار و زیبایی را خلق کرده اند.

در این گونه آثار شهر نه تنها محل زیستن و آرامش نیست بلکه بیشتر بعنوان محل و خاستگاهی مناسب و بالقوه برای پدیداری انواع و اقسام بزه های اجتماعی،  قتل و سرقت معرفی می‌شود.

مشخصات کتاب کتابفروش

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : کتابفروش
ناشر : انتشارات کتابسرای‌تندیس
نویسنده : پیتر سوانسن
مترجم : عباس کریمی‌عباسی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 264
شابک : 9786001826313
وزن (گرم) : 295
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×