دیزاین یک شغل است

دیزاین یک شغل است

دیزاین یک شغل است

وضعیت: غیرفعال
ناشر: مشکی

نویسنده : مایک مونتیرو 

   ترجمه : ماندانا فرهادیان

 

این کتاب راهنمایی است تا با حرفه‌ی دیزاین امرار معاش کنید. کتاب شامل مبانی‌ای چون کار کردن با مشتری‌ها و دیگران، ارزیابی کارتان و پول گرفتن است. هدف این است که دید شما نسبت به شغلتان یعنی دیزاین، بازتر شود تا علاوه بر استعداد، جنبه‌های کسب‌وکار و ارتباط را هم وارد قضیه کنید.

این کتاب روش خاصی ندارد، به فهرست آرزوهایتان اضافه نمی‌کند و از هیچ رازی هم پرده برنمی‌دارد. با خواندن آن مجبور نمی‌شوید در استراتژی شبکه‌های اجتماعی‌تان تغییری بدهید و دنیای خیال و تخیلتان را از دست دهید؛ اما با به پایان رساندن آن، هم اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کنید و هم درک بهتری از حرفه‌تان خواهید داشت.

اریک اسپیکرمان می‌گوید: دیزاینر بودن به‌طور کامل منش و روش است. صد البته که حرفه‌تان را بلد هستید، اما اگر آماده‌ی گوش کردن، تماشا کردن و یاد گرفتن باشید، می‌توانید بیشترِ ملزومات آن را در طی زمان کسب کنید؛ هر چند، بدون روش و منش درست، همیشه یا فروشنده خواهید بود یا هنرمندی دیوانه در چشم مردم.

مشتری‌ها باید بفهمند که ما را برای انجام کاری استخدام کرده‌اند که خودشان در آن ماهر نیستند و باید در ازای دانش، مهارت، تجربه و بله روش و منشمان، به ما پول پرداخت کنند. وقتی ما را با القاب و عباراتی چون «یکی از آن خلاق‌ها» خطاب می‌کنند، دارند با پنبه سرمان را می‌بُرند.

برخلاف باور عامه، دیزاینرها هنرمند نیستند. ما مدل‌های هنری را برای تجسم بخشیدن به فکر و فرایند به کار می‌گیریم؛ اما برخلاف هنرمندان، برای حل مسئله‌ی مشتری کار می‌کنیم، نه به قصد ارائه‌ی دیدگاه خودمان نسبت به دنیا. ما از سر و کله زدن با محدودیت‌ها لذت می‌بریم، اما از مصالحه متنفریم. یک پروژه‌ی دیزاین را به شرطی می‌توان موفق دانست -و موفقیت معیار کیفی حقیقی است- که فقط بُعدی هنری نداشته باشد، بلکه مشکلی واقعی را نیز حل کرده باشد.

این کتاب به شما یاد می‌دهد که بی‌آنکه به خدمتکار تبدیل شوید، جرئی از صنعت خدماتی باشید.

مشخصات کتاب دیزاین یک شغل است

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : دیزاین یک شغل است
ناشر : نشر مشکی
نویسنده : مایک مونتیرو
مترجم : ماندانا فرهادیان
نوبت چاپ : چهارم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 168
شابک : 9786226669290
وزن (گرم) : 175
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×