من (تجربه و هنر زندگی 7)

من (تجربه و هنر زندگی 7)

من (تجربه و هنر زندگی 7)

وضعیت: موجود
امتیاز:
ناشر: گمان
قیمت:  
900,000ريال792,000ريال

نویسنده : مل تامپسون
   ترجمه : سونا انزابی‌نژاد
 

مجموعه‌ی «تجربه و هنر زندگی» تلاشی است برای آشنایی انسان بر زوایای تاریک و پیچیدگی‌های مسائل زندگی‌اش و نیز دعوت از وی برای تفکر بیشتر و یافتن راه‌حل‌های مخصوص به خود در مورد مسائل زندگی با استفاده از تجربه دیگران.

این مجموعه توسط گروهی از مترجمان به سرپرستی خشایار دیهیمی منتشر و روانه بازار کتاب شده است.

خشایار دیهیمی در بخشی از مقدمه نسبتا بلند خود بر این مجموعه می‌نویسد: با اینکه کتاب‌های این مجموعه فلسفی هستند اما چون فلسفی به معنای خاصی هستند، در عنوان مجموعه به جای لفظ «فلسفه» از «هنر زندگی» استفاده شده است. مجموعه هنر زندگی همچنانکه از عنوان آن هم بر می‌آید به دو دسته کتاب تقسیم می‌شود؛ کتاب‌های نظری «هنر زندگی» و زندگی‌نامه‌‌ها، زندگی‌‌نامه‌های شخصی، یادداشت‌های پراکنده و خاطراتی که صرفاً تجربه زندگی هستند.

دیهیمی همچنین در بخش دیگری از مقدمه این مجموعه تصریح داشته است: اینها (موضوعات آثار این مجموعه) مسائلی است که تقریباً همه فیلسوفان هنر، دغدغه‌اش را دارند: معنای زندگی، خوشبختی، نوع‌دوستی، سرشت بشر، فضیلت، مبانی ارزش‌ها، شخصیت، همزیستی مسالمت‌آمیز، ترس، درد، بیمای، ملال و ...

این جلد از این مجموعه «من» نام دارد:

من کیستم؟ چگونه شخصی منحصر به فرد می‌شوم؟ آگاهی چیست و ربطش با آنچه در مغزمان می‌گذرد چیست؟ اینها برخی از پرسش‌های مهمی است که علم و فلسفه امروز می‌کوشد به آنها پاسخ دهد و تاثیری مستقیم بر نحوه درک ما از خودمان دارد.
مل تامپسون نویسنده کتاب «من» به این موضوع از زاویه تازه‌ای نگاه می‌کند. او می‌گوید پرسش‌هایی که از قدیم درباره رابطه ذهن و بدن مطرح بود تا حدی به کیستی ما پرداخته‌اند اما نتوانسته‌اند به اصل موضوع نزدیک شوند : یعنی آن خودی که تجربه‌اش می‌کنیم.

در جهانی که رخدادهای تصادفی در یک چشم به هم زدن زندگی ما را زیر و رو می‌کند ، آیا می‌توان تصور ثابتی از «من» داشت؟ آیا واقعا می‌توانم دوستانم یا اعضای خانواده‌ام را بشناسم؟‌ آنها چطور ، آیا آنها می‌توانند واقعیت «من» را بفهمند؟ برای شناخت یک نفر اسکن مغزی‌اش بیشتر به دردمان می‌خورد یا زندگینامه‌اش؟ موفقیت چیست؟ آرمان‌های زندگی ما چگونه شکل می‌گیرند و چه نقشی در شکل گرفتن «من» دارند؟ اینترنت ، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی چه تاثیری بر «خود» ما می‌گذارند؟
اینها برخی از پرسش‌هایی است که در این کتاب خواندنی و تامل‌برانگیز به آنها پرداخته می‌شود. تامپسون با نگاهی به فلسفه ، ادبیات ، علم و دین در نهایت این دیدگاه را مطرح می‌کند که «خود» یک ماهیت ثابت نیست بلکه یک فرایند است. فرایندی که در جریان آن حواس و حافظه‌ی" ما به کمک هم نقشه‌ای شخصی و منحصربه فرد خلق می‌کند. نقشه ای که به ما کمک می‌کند در جهان «راحت باشیم» ، با دیگران ارتباط برقرار کنیم و به زندگی‌مان ارزش و معنا ببخشیم. تامپسون نشان می‌دهد که این فرایندی که توهم ما از یک «من» متمایز از جهان را شکل می‌دهد ، نه‌تنها به نورون‌های فاقد شخصیت ما شخصیت می‌بخشد بلکه جهان مادی خارج را هم تبدیل به جهانی می‌کند پر از ارزش ، زیبایی ، دوستی ، معنا و تمام چیزهای دیگری که برایمان مهم است.
مل تامپسون استاد فلسفه و از آن نویسندگانی است که می‌کوشند فلسفه را قابل فهم و خواندنی بنویسند تا کتابخوان‌های عادی را با فلسفه آشتی دهند.

مشخصات کتاب من (تجربه و هنر زندگی 7)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : من (تجربه و هنر زندگی 7)
ناشر : نشر گمان
نویسنده : مل تامپسون
مترجم : سونا انزابی‌نژاد
نوبت چاپ : نهم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : شومیز - پالتویی
تعداد صفحات : 235
شابک : 9786009407248
وزن (گرم) : 220
سایر محصولات مرتبط با این محصول
700,000ريال616,000ريال
790,000ريال695,200ريال
1,500,000ريال1,350,000ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×