شکار مرغابی (ترجمه: مژگان صمدی)

شکار مرغابی (ترجمه: مژگان صمدی)

شکار مرغابی (ترجمه: مژگان صمدی)

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
199,000ريال179,100ريال

نویسنده : الکساندر وامپیلوف

   ترجمه : مژگان صمدی
 
آلکساندر وامپیلوف (1972-1937) نویسنده درام نویس مشهور زمان اتحاد جماهیر شوروی است. آثار او و به ویژه نمایشنامه هایش تحول بزرگی در دراماتورژی روسی و تئاتر روسی به حساب می آیند.

نوشته های او نمونه بارزی از شخصیت پردازی دوران او، یعنی اتحاد جماهیر شوروی است که در آن دوره داشتن امید و آرزو جایی در زندگی فردی اشخاص نداشت. طی دوره­ کار ادبی خود، آلکساندر وامپیلوف حدود هفتاد داستان، نمایشنامه، شرح حال، مقاله و ... نوشت.

نخستین آثار وی یاس ایرانی (1957) و ازدحام حوادث (1958) بودند که در روزنامه­‌ی دانشگاه ایرکوتسک به چاپ رسیدند. مجموعه­‌ی ادبی آنگارا (1961) عنوان نخستین کتاب آلکساندر وامپیلوف مشتمل بر داستان­‌های طنز است. در سال 1962 نمایشنامه بیست دقیقه با یک فرشته را و در سال 1963 کمدی خان‌ه­ای با پنجره ­هایی رو به دشت را نوشت. در سال 1964 اولین نمایشنامه­ و کمدی بلند خود را با عنوان وداع در ماه ژوئن منتشر کرد.

کوشش او برای به صحنه بردن آثارش در تئاترهای مرکزی شوروی همواره با شکست مواجه شد تنها پس از مرگش بود که نحوه برخورد سالن­ های تئاتر با آثار او رو به تغییر گذاشت و نمایشنامه ­های او در تئاتر یِرمالوف مسکو، تئاتر استانیسلافسکی و تئاتر بزرگ درام لنینگراد به نمایش در آمدند.
در سال 1965 آ. وامپیلوف کمدی پسر بزرگ را و در سال 1968 نمایشنامه­‌ی شکار مرغابی را به پایان رسانید. در همان سال وی نمایشنامه ­ای با عنوان زندگی حروف­چین را نوشت. این کمدی بعدها به همراه نمایشنامه­‌ی بیست دقیقه با یک فرشته، نمایشنامه­‌ی لطیفه ­های شهرستانی را شکل داد. در سال 1971 آ. وامپیلوف کار بر روی درام "والنتینا" را به اتمام ­رسانید.

مشخصات کتاب شکار مرغابی (ترجمه: مژگان صمدی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : شکار مرغابی
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : الکساندر وامپیلوف
مترجم : مژگان صمدی
نوبت چاپ : 1
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 121
شابک : 9789642130740
وزن (گرم) : 135
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×