جوکس

جوکس

جوکس

وضعیت: غیرفعال
ناشر: روزنه

نویسنده : محمد پروین

 
«جوکس» در یازده فصل نوشته شده و یک رمان شهری است. ماجراهای این رمان در محله‌های تهران از جنوب شهر تا شمال شهر اتفاق می‌افتد و بافت‌های مختلف محله‌های تهران را می‌توان در آن مشاهده کرد.
 
 
رمان «جوکس» رمانی از زمان حال است. ارجاعات به گذشته خیلی دور در این رمان به ندرت به چشم می‌خورد. المان‌های زندگی شهری امروز به کرات در این رمان به چشم می‌خورد و همچنین زندگی اجتماعی طبقه متوسط به خوبی در این رمان نشان داده شده است. نویسنده با توصیف اسباب و وسایلی که کاراکترهای محوری رمان مانند مسعود،‌سینا و ... به دست می‌گیرند و حتا با توصیف و نام بردن مستقیم از اتومبیل‌ها سعی در ساختن این فضا داشته است:

« ... از پرشیا پیاده شد. اومد به دوری زد و با لهجه اصفهونی گفت سیگار دارید؟ یه نخ بهش دادیم رفت یه دور دیگه زد گفت: فندک دارید؟ سیگار رو که روشن کرد نرفت دیگه. وایساد و شروع کرد حرف زدن. چمیدونم از ماهواره گفت و سیاست و اینکه یه مشت خواننده که خوب می‌خونن و اینا. وسط‌های حرفش گفت آره من ایتالیا بودم. چه پسرهای خوشگل و مامانی داشتند. تازه آخرش فهمیدیم نصف اون کانال هایی که داشت می‌گفت چی بودند!»

در ابتدای این رمان می‌خوانیم:

«حالا فکر کن یک اتفاقی هم بیفتد می‌خواهی مدام بالا و پایین را بهم بدوزی که روی خوش داستان سمتت بچرخد! غافل از اینکه اینجانب هم آرزوهایی داشت که به تخم‌‌های اسب‌های وحشی بود که در رود می‌دویدند. گوشی توی جیبم ویبره زد. خیری تندتند جلوی تخته می‌رفت و می‌آمد. «هفته بعد در مورد روی سیاه بازاریابی مطلب بیارید.» انگار حرف‌هایش برایم مفهومی نداشت. مگر چیزی روی روشن هم دارد؟! آن هم الان! بالای صفحه دور بازارسازی نیازآفرین دایره کشیدم و بعد خودکار را لای کلاسور انداختم.»

 

مشخصات کتاب جوکس

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : جوکس
ناشر : انتشارات روزنه
نویسنده : محمد پروین
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1397
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 183
شابک : 9789643347208
وزن (گرم) : 215
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×