مترجم دردها (جلد شومیز)

مترجم دردها (جلد شومیز)

مترجم دردها (جلد شومیز)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: ماهی

نویسنده : جومپا لاهیری
   ترجمه : امیر‌مهدی حقیقت
 

این مجموعه داستان که اولین اثر لاهیری است برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر ادبی سال ۲۰۰۰ شده و داستان‌های آن قبلاً در بسیاری از نشریات معتبر ادبی از جمله هاروارد ریویو، سَلَمَندر، اَگنی ریویو و نیویورکر به چاپ رسیده‌اند.
دریافت جایزه‌ی بهترین کتاب اول نیویورکر، جایزه‌ی پن ـ همینگوی، جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ی پابلیشِرز ویکلی، جایزه‌ی آدیسن مت‌کاف از آکادمی هنر و ادبیات امریکا، جایزه‌ی کتاب برگزیده‌ی نیویورک تایمز، جایزه‌ی اُ. هنری و نامزدی جایزه‌ی لوس‌آنجلس تایمز از دیگر افتخارات این نویسنده‌ی سی و هشت ساله‌ی هندی برای همین کتاب است. ای. ال. دکتروف نیز داستان «سومین و آخرین قاره» را در مجموعه‌ی منتخب خود، بهترین داستان‌های کوتاه سال ۲۰۰۰، آورده است.جومپا لاهیری نویسنده آمریکایی هندی تبار است. لاهیری با نخستین اثرش، مجموعه داستان مترجم دردها (1999)، برنده جایزه ادبی پولیتزر در سال 2000 شد. همچنین نخستین رمان او به نام همنام (2003) در ساخت فیلمی به همین نام در سال 2007 مورد اقتباس قرار گرفت.

پدر و مادر لاهیری از مهاجران هندی (بنگالی) بودند. او در لندن به دنیا آمد و دررود آیلند آمریکا بزرگ شد. لاهیری به کالج برنارد رفت و مدرک لیسانس در رشته ادبیات انگلیسی را در سال ۱۹۸۹ دریافت کرد.
پس از آن به دانشگاه بوستون رفت و سه مدرک فوق‌لیسانس در رشته‌های زبان انگلیسی، نگارش خلاقانه و ادبیات تطبیقی و نیز مدرک دکترا در رشته مطالعات رنسانس را از این دانشگاه دریافت کرد. لاهیری در سال ۲۰۰۱ ازدواج کرد و هم‌اکنون با شوهر و دو فرزندش در بروکلین زندگی می‌کند.

مشخصات کتاب مترجم دردها (جلد شومیز)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : مترجم دردها (جلد شومیز)
ناشر : نشر ماهی
نویسنده : جومپا لاهیری
مترجم : امیر‌مهدی حقیقت
نوبت چاپ : هفدهم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 224
شابک : 9789647948409
وزن (گرم) : 250
سایر محصولات مرتبط با این محصول
2,950,000ريال2,655,000ريال
1,900,000ريال1,672,000ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×