قدرت اندیشه

قدرت اندیشه

قدرت اندیشه

وضعیت: موجود
ناشر: ماهی
قیمت:  
2,500,000ريال2,250,000ريال

نویسنده : آیزایا برلین
   ترجمه : عزت‌الله فولادوند
 

«قدرت اندیشه» شامل برخی مقالات و نوشتارهای مشهور آیزایا برلین، فیلسوف، جستارنویس و یکی از مهم‌ترین راویان تاریخ اندیشه‌ها و منظومه فکری فیلسوفان گذشته در قرن بیستم است.

این کتاب 16 فصل دارد که هرکدام از این فصل‌ها در واقع یک مقاله بلند است که آیزایا برلین در موضوع‌هاي فلسفی مورد علاقه خود طی سال‌های متمادی نگاشته است.

عناوین این مقالات به ترتیب درج‌شده در کتاب عبارت‌اند از «راه فکری من»، «هدف فلسفه»، «فیلسوفان روشنگری»، «یکی از دلیرترین نوآوران در تاریخ اندیشه بشر»، «تاریخ روشنفکری روسیه»، «بلینسکی: مردی که اسطوره شد»، «انقلاب‌گر بی‌تعصب»، «آزادی»، «فلسفه کارل مارکس»، «پدر مارکسیسم روسی»، «واقع‌بینی در سیاست»، «جست‌وجوی منزلت»، «جوهر رمانتیسم اروپایی»، «ماینکه و تاریخ‌ـ‌محوری»، «دموکراسی، کمونیسم و فرد» و «قضاوت درست در سیاست».

آیزایا برلین هرچند در انگلستان تحصیل کرد و در ادامه به عنوان یکی از اثرگذارترین استادان فلسفه در دانشگاه آکسفورد مشغول به تدریس شد، اما او در لتونی که در زمان تولدش جزئی از خاک امپراطوری روسیه بود، به دنیا آمد. به همین دلیل تفکر و نوشتن درباره فلسفه، ادبیات و هنر روسیه، یکی از اشتغالات دایمی او به شمار می‌رفت.

بر این اساس در کتاب «قدرت اندیشه» به مانند دیگر کتاب‌های برلین، مقاله‌هایی درباره اندیشمندان روسی از جمله آلکساندر ایوانوویچ هرتسن نویسنده، اندیشمند و انقلابی برجسته قرن 19، ویساریون گریگوریویچ بلینسکی نویسنده، شاعر و متفکر مشهور قرن 19 و گئورگی والنتینوویچ پلخانف نظریه ‌پرداز مارکسیست و بنیان‌گذار جنبش مارکسیستی در روسیه، درج شده است.

همچنین فصل چهارم این کتاب با عنوان «یکی از دلیرترین نوآوران در تاریخ اندیشه بشر» مقاله‌ای است درباره «جامباتیستا ویکو» فیلسوف شهیر ایتالیایی در قرن 18. در مقاله نخست این کتاب برلین از ویکو به عنوان یکی از اندیشمندانی نام می‌برد که از آثارش تاثیر بسیاری گرفته است.

مشخصات کتاب قدرت اندیشه

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : قدرت اندیشه
ناشر : نشر ماهی
نویسنده : آیزایا برلین
مترجم : عزت‌الله فولادوند
نوبت چاپ : 4
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 288
شابک : 9789642091362
وزن (گرم) : 280
سایر محصولات مرتبط با این محصول
1,600,000ريال1,440,000ريال
2,150,000ريال1,935,000ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×