اورمزد و اهریمن (ماجرای دوگانه‌باوری در عهد باستان)

اورمزد و اهریمن (ماجرای دوگانه‌باوری در عهد باستان)

اورمزد و اهریمن (ماجرای دوگانه‌باوری در عهد باستان)

وضعیت: موجود
ناشر: فرزان ‌روز
قیمت:  
1,200,000ريال1,080,000ريال

نويسنده : ژ. دوشن گيمَن
   ترجمه : دكتر عباس باقری
 

عناوین برخی از فصلهای این کتاب عبارتند از : اهوره مزدا ، گرایش یکتا پرستی ، اهره مینو و دوگانه باوری ، مناسک و اساطیر و فاجعه کیهانی ، اسطوره های آغازین ، آخر زمان ، پی از مرگ ، پس از زرتشت ، کیش اوستا ، همانندیهای ایرانی در کیش یهود ، اندیشه یونانی و ایران ، آیین هرمسی ، عرفان ، اسطوره انسان ، زروان ، کیش مزدایی ملی ، پیداش افول ، ماندگاری .
مولف در مقدمه خود بر این کتاب نوشته است : ایران باستان کشوری دوگانه باور بود . کار مهم هر کس که بخواهد نظری ، کم و بیش درست ، درباره ایران به دست آورد پرهیز از باورهای نا معتبر قدیمی است . باید تا آنجا که میسر است ، به تاریخ واقعی پرداخت و این کاری است که کتاب حاضر سعی دارد بر مبنای تشریح بررسی های ایران شناسان بزرگ دنیا ، درباب اندیشه های زرتشت و مانی و دیگر پیامبران باستانی ایران عرضه دارد .
به نظر ارسطو و پلوتارک چنین بود . اما دوگانه باوری ، گونه های بسیار دارد . دوگانه باوری " مانی " ژرفتر و در جهتی سوای دوگانه باوری زرتشت است ، هرچند ریشه در آن دارد . امکان داشت حتی گمان بر این رود که اصالت واقعی زرتشت در دوگانه باوری اوست . در قرن نوزدهم اغلب ( و هنوز هم گاه ) او را به عنوان یکتا پرست می شناختند . این نظریه از سوی آخرین شخص صلاحیت دار در این زمینه رد شده است .
هنینگ در یکی از سه سخنرانی خویش درباره زردشت که به سال 1951 متن آنها منتشر شد ، می نویسد : " بهترین راه برای فهمیدن کیش زردشت ( همچون اغلب جنبش های دوگانه باوری ) آن است که مخالف با یکتا پرستی را در آن ببینیم ..

مشخصات کتاب اورمزد و اهریمن (ماجرای دوگانه‌باوری در عهد باستان)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : اورمزد و اهریمن (ماجرای دوگانه‌باوری در عهد باستان)
ناشر : نشر فرزان روز
نویسنده : ژ. دوشن گيمَن
مترجم : دكتر عباس باقری
نوبت چاپ : 3
تاریخ انتشار : 1399
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 182
شابک : 9789646138568
وزن (گرم) : 235
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×