رقص‌های جنگ

رقص‌های جنگ

رقص‌های جنگ

وضعیت: موجود
ناشر: مروارید
قیمت:  
230,000ريال196,000ريال

نویسنده : شرمن الکسی
    ترجمه : مجتبی ویسی
 

جایزه ادبی پن/ فاکنر از معتبرترین جوایزی است که در آمریکای‌شمالی به یک مجموعه داستان کوتاه اهدا می‌شود. در سال 2010 میلادی این جایزه‌ به «رقص‌های جنگ» نوشته شرمن الکسی اهدا شد.

«شرمن الکسی،‌ نویسنده، شاعر، فیلمنامه‌نویس، کارگردان و کمدین، در سال 1966 در شهر اسپوکان ایالت واشنگتن چشم به جهان گشود. در شش ماهگی به علت ابتلا به بیماری هیدروسفالی (جمع‌شدن آب در مغز) تحت عمل جراحی مغز قرار گرفت. مدرک کارشناسی‌اش را در رشته مطالعات فرهنگ آمریكا از دانشگاه ایالتی واشنگتن دریافت کرد و همچنان نیز فعال و پویاست.»

برای خواننده فارسی، داستان‌ها و شعرهای الکسی می‌تواند بیشتر از هر نویسنده‌ای، یادآور چارلز بوکوفسکی باشد. الکسی همانند بوکوفسکی راوی سرخ‌پوستی دارد که داستان‌ها و شعرها را با ارجاع‌های درون‌متنی به همدیگر متصل می‌کند و کتاب، با وجود ژانرهای متفاوت نگارش شبیه به یک رمان می‌ماند. نه یک رمان در سبک و سیاق کلاسیک، بلکه برش‌هایی از زندگی یک انسان که در زمان‌های مختلف جلوی دید خواننده قرار می‌گیرد.

داستان‌های او ورای دنیای داستان پیش می‌رود و سوال‌هایی درباره زندگی امروز پیش می‌کشد. سوال‌هایی درباره رابطه‌های درون فرهنگی، درباره زندگی امروز، تفاوت نسل‌ها، تلاش برای زنده ماندن و زندگی کردن در دنیای امروز. او صدایی بازمانده از هویت گذشته است که تلاش می‌کند زندگی امروز را با هویت گذشته گره بزند

تصویرهایی که خوانندگان آمریكای شمالی را مفتون خود نگه می‌دارد. داستان‌های او ورای دنیای داستان پیش می‌رود و سوال‌هایی درباره زندگی امروز پیش می‌کشد. سوال‌هایی درباره رابطه‌های درون فرهنگی، درباره زندگی امروز، تفاوت نسل‌ها، تلاش برای زنده ماندن و زندگی کردن در دنیای امروز. او صدایی بازمانده از هویت گذشته است که تلاش می‌کند زندگی امروز را با هویت گذشته گره بزند، همان‌طور که خود می‌نویسد: «...پسرانم: موقعی که من بچه بودم / کلوخ‌های کثیف پرتاب می‌کردم / گلوله‌های برفی که داخل‌شان سنگ قایم می‌کردم / و با دشمنان می‌جنگیدم/ - پسرهای سرخ‌پوست مانند من - / کسانی‌که فکر می‌کردند/ - مثل خودم - / که جنگِ شادی‌بخش / خدایشان خواهد بود.»

مشخصات کتاب رقص‌های جنگ

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : رقص‌های جنگ
ناشر : انتشارات مروارید
نویسنده : شرمن الکسی
مترجم : مجتبی ویسی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1398
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 151
شابک : 9789641911098
وزن (گرم) : 185
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×