فرهنگ حقوقی معاصر (انگلیسی ـ فارسی)

فرهنگ حقوقی معاصر (انگلیسی ـ فارسی)

فرهنگ حقوقی معاصر (انگلیسی ـ فارسی)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: فرهنگ‌ معاصر

نویسنده : حجت‌الله بشارت
 

این فرهنگ راهنمای خوبی است برای درک معنای واژگان و اصطلاحات حقوقی و منبعی سودمند و لازم برای دانشجویان رشته حقوق،پژوهشگران،مترجمان و کلیه کسانی که در رشته های مرتبط حقوقی فعالیت می‌کنند و شناخت معنای واژگان حقوقی انگلیسی برای آنان الزامی است.

هدف مواف بهره گیری از تجارب عملی برگرفته در طی سالیان متمادی ترجمه متون حقوقی و منابع موجود به منظور تدوین یک فرهنگ لغت حقوقی با معادل‌های فارسی شفاف،دقیق و قابل اطمینان بوده است.

در این کتاب ،واژگانی از شاخه‌های علم حقوق گردآوری و کلمات و عبارات رایج در رویه قضایی،قانون مدنی،قانون کیفری،حقوق خانواده،آیین دادرسیٍ،قانون کار یا حقوق مالکیت معنوی و سایر مقوله‌های قضایی گنجانده شده است.

به دلیل برخی تفاوت‌ها در نظام حقوقی انگلیس وآمریکا ،که کتاب حاضر بر اساس آن تدوین شده و نظام حقوقی فرانسه ،که نظام حقوقی ایران سخت تحت تاثیر آن است، مولف برای ارائه دقیق برخی معادل‌ها و رساندن معنای دقیق برخی اصطلاحات،توضیحات مختصری را ادامه معادل‌های فارسی دا ده است تا به فهم مناسب‌تر آن مفهوم کمک کند.


مولف در این فرهنگ لغت به مانند هر فرهنگ لغت دوزبانه دیگری از سه زاویه به بیان معانی واژگان پرداخته است:ذکر معادل‌ها،ارائه توضیحات مختصر و موجز،و ذکر مثال‌ها. از این رو هرجا کلمات و عبارات انگلیسی دارای معادل‌های متداول فارسی بوده‌اند،این معادل‌ها بدون شرح ذکر شده است و در برخی مواقع توضیحات مختصری به معادل‌های فارسی افزوده شده است تا کاربران را در درک مفاهیم بنیادی یاری دهد.

همچنین در این کتاب بخشی حاوی اختصارات رایج در متون حقوقی آورده شده است که برخی از آنها در متن کتاب ترجمه و یا توضیح داده شده اند.

مشخصات کتاب فرهنگ حقوقی معاصر (انگلیسی ـ فارسی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : فرهنگ حقوقی معاصر (انگلیسی ـ فارسی)
ناشر : انتشارات فرهنگ معاصر
نویسنده : حجت‌الله بشارت
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1389
نوع جلد و قطع : گالینگور - پالتویی
تعداد صفحات : 354
شابک : 9786001050176
وزن (گرم) : 500
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×