جزیره‌ی خاموشان

جزیره‌ی خاموشان

جزیره‌ی خاموشان

وضعیت: غیرفعال
ناشر: جهان ‌کتاب

نویسنده : لونیز باشلری
   ترجمه : عباس آگاهی
 

آن‌ـ ماری شلتل متولد 1948 میلادی است. او در سال 1985 با نام مستعار لوئیز باشِلُری چهار رمان پلیسی به بازار عرضه داشت. دو عنوان از این رمان‌ها در همان سال جوایز ادبی خاص این گونه آثار را از آن خود کردند.

از جمله جایزة بهترین رمان حادثه‌ای به جزیرة خاموشان تعلق گرفته است. خانم باشلری بعد از مدت کوتاهی تدریس، به کارگردانی سینما روی آورد و سپس به عنوان منتقد سینمایی شهرت یافت.

راوی داستان جزیرة خاموشان ، وییو (بازرس پلیس)، زبانی محاوره‌ای دارد و اغلب مخاطبانش به زبانی عامیانه صحبت می‌کنند. در ترجمه نیز این ویژگی تا حد زیادی حفظ شده است. محل وقوع ماجراهای کتاب، جزیره‌ای رو به‌ استان برتانی فرانسه است. وقوع چند قتل پیاپی، پلیس را سرگردان کرده است.

محیط بستة جزیره با مردمی منزوی و عبوس، نفوذ یک باند قدرتمند و فاسد که در ادارة جزیره هم نفوذ دارد، و شخصیت‌هایی با ویژگی‌های عجیب و متفاوت بر پیچیدگی معمای داستان می‌افزاید.

بازرس وییو برای درک فضای غیرعادی جزیره، به‌سختی می‌تواند با برخی از مردم هم‌صحبت شود. اما نزدیکی بیشتر او با قهرمانان داستان و آگاهی یافتنش از گذشتة اغلب پرماجرا و اندوهبار و یا تبهکارانة آن‌ها، سرانجام پرده از رازهای نهفته و ناگفته بر می‌دارد.

مشخصات کتاب جزیره‌ی خاموشان

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : جزیره‌ی خاموشان
ناشر : انتشارات جهان کتاب
نویسنده : لونیز باشلری
مترجم : عباس آگاهی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1392
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 168
شابک : 9786006732244
وزن (گرم) : 210
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×