گفت‌وگوی شاعران (اخوان،شاملو،فروغ،سهراب،م آزاد تهرانی)

گفت‌وگوی شاعران (اخوان،شاملو،فروغ،سهراب،م آزاد تهرانی)

گفت‌وگوی شاعران (اخوان،شاملو،فروغ،سهراب،م آزاد تهرانی)

وضعیت: موجود
ناشر: زمستان
قیمت:  
900,000ريال792,000ريال

به کوشش : مرتضی کاخی
 

مرتضی کاخی درباره این اثر مکتوب ، آورده است : دکتر محمدرضا شفیعی کدکنی بیستم خرداد امسال تماس گرفت وازچاپ کتابی به زبان فارسی و انگلیسی در آمریکا خبر داد که حاوی گفتگوی جمعی مهدی اخوان ثالث، ، احمد شاملو، فروغ فرخزاد و سهراب سپهری همراه با م. آزاد است و گفت اگر بشود این مصاحبه را به صورت کتابی در ایران چاپ و منتشر کرد بسیار خوب است. چون چنین جمعی که چهار تن از آنان چهار ستون شعر نوفارسی معاصر هستند، هرگز یک جا جمع نشده اند که راجع به شعر معاصر و فضای فرهنگی ایران زمان خودشان حرف بزنند، هر چه گفتند باشند خواندنی است .


این گفتگوی جمعی مربوط به تابستان 1344 است که در دو جلسه برگزار شد، جلسه اول در خانه فروغ و جلسه دوم در خانه شاملو و افرادی چون حسن کامشاد مترجم مقیم آمریکا و سیروس طاهباز و دکتر امین بنایی یکی از سوال کنندگان و ضبط کننده نوارهای گفت وگو و شادروان گرداری لعل تیکو استاد هندی تبار دانشگاه های برکلی و ایلی نوپز آمریکا ، طراح اصلی سوالات و برگزار کنندگان این دو جلسه، در کنار این شاعران حضور داشتند .

حاصل این دو جلسه قرار بود در همان سال یعنی 1965 میلادی به دو زبان فارسی و انگلیسی در آمریکا منتشر شود. اما بنا به دلایلی این اتفاق نیفاتد تا سرانجام در سال 2004 میلادی یعنی پس از چهل سال ، با کمک دکتر بنانی و دکتر نوشیروانی (استاد دانشگاه شیراز) و خانم جائت اسمار این مجموعه آماده چاپ شد و به بازار آمد.

کتاب حاضر ترجمه‌ی فارسی این گفتگوهاست.

مشخصات کتاب گفت‌وگوی شاعران (اخوان،شاملو،فروغ،سهراب،م آزاد تهرانی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : گفت‌وگوی شاعران (اخوان،شاملو،فروغ،سهراب،م آزاد تهرانی)
ناشر : انتشارات زمستان
نویسنده : به کوشش : مرتضی کاخی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1392
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 142
شابک : 9789646200192
وزن (گرم) : 190
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×