فراگیری نگاه به نقاشی

فراگیری نگاه به نقاشی

فراگیری نگاه به نقاشی

وضعیت: ناموجود
ناشر: روزبهان

نویسنده : مری آکتون
   ترجمه : فروغ تحصیلی، پرتو مفتاح
 

حتماً برایتان پیش آمده‌است که با دوستی، یا به طور اتفاقی به‌تنهایی به دیدن یک نمایشگاه نقاشی یا عکاسی رفته‌باشید و برایتان این پرسش مطرح شده‌باشد که به‌راستی چه تفاوت و ارزشی در نقاشی‌هایی که تماشا می‌کنید وجود دارند؟ به عبارت دیگر برای همة مخاطبان عام و گاه در میان مخاطبان خاص اما غیر‌متخصص نیز این پرسش مطرح است که چگونه و بر اساس کدام معیارها و ملاک‌ها می‌توان نقاشی خوب را از نقاشی بد تشخیص داد؛ حال آن که بسیاری از شاهکارهای تاریخ هنر نقاشی در نظر اول، آثاری خارق‌العاده به نظر نمی‌رسند و چه‌بسا مخاطبان عام، خلق آن‌ها را ساده و پیش‌پا‌افتاده تلقی می‌کنند.

کتاب فراگیری نگاه به نقاشی (Learning to look at paintings) کتابی است برای پاسخ گفتن به این قبیل پرسش‌ها؛ کتابی ساده و با زبانی کم‌و‌بیش همه‌فهم که عناصر دخیل در نقاشی را با زبان روان، سلیس و سادة توضیحات خود از مشهورترین و مطرح‌ترین آثار تاریخ نقاشی مثال می‌آورد.

برجستگی و وجه ممیزة فراگیری نگاه به نقاشی در مقایسه با سایر آثاری که در این زمینه منتشر شده‌است در آن است که برخلاف خیلی از آثار تخصصی حوزة نقاشی، از سویی دیگر وارد عرصه و زبان تخصصی و ویژهء هنر نقاشی نشده‌است و از ابتدا تا پایان به زبانی ساده مقصود خود را برآورده می‌سازد. در‌عین‌حال، در قیاس با کتاب‌های بی‌شمار آموزش نقاشی که وجهی ميان‌مايه و غیر‌تخصصی به هنر نقاشی می‌دهند و آن را صرفاً در تکنیک‌های طراحی و رنگ خلاصه می‌کنند، تفصیلی‌تر و- افزون بر این- کاربردی‌تر است.

این کتاب تنها برای نقاشان یا هنرمندانی نیست که به طور مستقیم با نقاشی سروکار دارند؛ بلکه تمامی دوستداران نقاشی و مخاطبانی که می‌خواهند گامی پیش‌تر گذارند و کمی بیش از یک مخاطب عام با مقولة نقاشی درگیری حاصل‌کنند، نیز می‌توانند از آن بهره‌ببرند.

هر فصل از این کتاب، به یکی از عناصر نقاشی می‌پردازد و با نگاهی به فهرست مطالب آن می‌توان وجه کاربردی آن را دریافت؛ «کمپوزیسیون»،«فضا»،«فرم»،«رنگسایه»،«رنگ»،«موضوع»،«طراحی» و «نگریستن به آثار چاپی» عناوین فصول آن است. مترجمان که خود از متخصصان این عرصه اند، با زبانی شیوا و روان، متنی قابل‌هضم را از آن ارائه داده‌اند. به‌کار‌گیری عکس‌های رنگی و سیاه‌و‌سفید از نقاشی‌های مورد بحث در کتاب، بر گیرایی و کاربردی‌تر شدن آن افزوده‌است. این کتاب با کاغذ نفیس، 78 تصویر سیاه‌و‌سفید و 25 تصویر رنگی در 300‌صفحه منتشر شده ،کاربردی‌ترین کتابی است که تا امروز در زمینة نقاشی به زبان فارسی منتشر شده‌است و خواندن آن را به اساتید و دانشجویان هنر، نقاشان تجربی و هنردوستان حرفه‌ای و غیر‌حرفه‌ای پیشنهاد می‌کنیم.

مشخصات کتاب فراگیری نگاه به نقاشی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : فراگیری نگاه به نقاشی
ناشر : انتشارات روزبهان
نویسنده : مری آکتون
مترجم : فروغ تحصیلی، پرتو مفتاح
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1387
نوع جلد و قطع : گالینگور - وزیری
تعداد صفحات : 320
شابک : 9789648175500
وزن (گرم) : 660
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×