جزیره‌ی گنج (ترجمه: شهلا طهماسبی)

جزیره‌ی گنج (ترجمه: شهلا طهماسبی)

جزیره‌ی گنج (ترجمه: شهلا طهماسبی)

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
1,150,000ريال1,035,000ريال

نویسنده : رابرت لوییس استیوِِنسن

   ترجمه : شهلا طهماسبی
 
رابرت لوئیس استیونسون استاد نگارش داستان های ماجرایی در سده ی نوزدهم است و داستان "جزیره ی گنج" او پس از "رابینسون کروزوئه" اثر دانیل دفو، برجسته ترین داستان ماجرایی به شمار می رود. برایان دبلیو الدرسن (۱۹۵۹) بر این باور است که او تاثیر گذارترین نویسنده در ادبیات کودکان پس از دانیل دفو است.

رابرت لوئیس استیونسون در سال ۱۸۵۰در ادینبورگ زاده شد. پدرش مهندس فانوس دریایی بود. والدین او اگرچه بسیار دیندار بودند، درباره ی فرزند خود سختگیری نمی کردند. اما باورهای عامیانه ی پرستارش او را به کابوس های شبانه دچار می کرد، شاید به همین سبب بود که پس از ورود به دانشگاه کم کم از اصول خانوادگی و دین رویگردان شد. رابرت کودک دیرآموزی بود و خواندن را در ۷ یا ۸ سالگی آموخت، ولی پیش از آن هم داستان هایش را به مادر و پرستارش دیکته می کرد و آن ها می نوشتند.

استیونسون نخست در دانشگاه ادینبورگ رشته ی مهندسی خواند، اما پس از مدتی آن را نیمه رها کرد و به تحصیل علم حقوق پرداخت و به سبب گرایش های ادبی اش همکاری با یک مجله را آغاز کرد. در سال ۱۸۸۰ با فنی آزبرن امریکایی ازدواج کرد و به امریکا رفت. او نویسندگی را با نوشتن سفرنامه آغاز کرد و در سراسر زندگی اش شعر سرود. اولین اثر موفق استیونسون، داستان ماجرایی "جزیره ی گنج" درباره ی راهزنان دریایی بود که نخست به شکل داستان دنباله دار در مجله و سپس به شکل کتاب منتشر شد.

مشخصات کتاب جزیره‌ی گنج (ترجمه: شهلا طهماسبی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : جزیره‌ی گنج
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : رابرت لوییس استیوِِنسن
مترجم : شهلا طهماسبی
نوبت چاپ : 4
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 248
شابک : 9789642130993
وزن (گرم) : 290
سایر محصولات مرتبط با این محصول
4,850,000ريال4,123,000ريال
650,000ريال585,000ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×