راز فال ورق (ترجمه: عباس مخبر)

راز فال ورق (ترجمه: عباس مخبر)

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
2,350,000ريال2,115,000ريال

نویسنده : یوستین گوردر

   ترجمه : عباس مخبر
 
یوستین گوردر نویسنده نروژی و معلم فلسفه است. و رمان‌نویس و خالق داستان‌های کوتاه است که بیش‌تر دارای اطلاعات فلسفی برای مخاطبین جوانش می‌باشد. یوستین گردر در رشته فلسفه، الهیات، و ادبیات از دانشگاه اسلو فارغ‌التحصیل شد و سپس به‌مدت ده‌سال به‌تدریس «تاریخ عقاید» در دبیرستان‌ها پرداخت. او در حال‌حاضر به‌عنوان نویسندهٔ آزاد درکنار ِ همسر و دو پسرش در اسلو زندگی می‌کند. رمان معروفش به‌نام دنیای سوفی که در سال (۱۹۹۱ میلادی) منتشر شد او را به شهرت رساند. این کتاب تاکنون به‌بیش از ۵۰ زبان مختلف برگردانده شده و میلیون‌ها جلد ِ آن به‌فروش رفته‌است. از روی کتاب دنیای سوفی فیلمی نیز به‌همین نام ساخته‌اند.او سال ۱۹۹۷ به همراه همسرش سیری دانویگ جایزه سوفی را بنیان نهاد. این جایزه که نامش را از رمان دنیای سوفی گرفته، جایزه بین‌المللی برای پاسداشت حامیان طبیعت و توسعه، جایزه‌ای به مبلغ ۷۷هزار پوند است.

« راز فال ورق » The Solitaire mystery رمانی بسیار خواندنی نوشته « یوستین گردر » - نویسنده نروژی - است.نویسنده توانایی که با کتاب « دنیای سوفی » آوازه ای جهانی یافت و در اثر حاضر با شیوه ای خارق العاده جریان کلی حاکم بر فلسفه غرب را در ماجرای سفری کوتاه بیان نموده و در قالب داستانی دلنشین و خیال انگیز به تصویر کشیده است.

مسائلی که در این رمان مد نظر بوده و در جریان داستان به دقت پیگیری شده است، جزء مسائل اساسی فلسفه است و از آنجا که نویسنده کتاب با فلسفه غرب به خوبی آشنا بوده و سالها به تدریس فلسفه پرداخته است؛ در این کتاب سعی داشته مسائل عمیق فلسفی را به گونه ای ساده و دلچسب و در ماجرایی جالب بیان نموده و در عین حال پاسخی برای دغدغه های فکری خویش بیابد.

محورهای اصلی این داستان را می توان زندگی، عشق، مرگ، سرنوشت و مهم تر از همه راز شگرف آفرینش به شمار آورد. به گونه ای که نام کتاب - راز فال ورق – اشاره به راز آفرینش دارد.در این کتاب می توان نشانه های آشکاری از اندیشه فیلسوفانی چون سقراط، افلاطون، بارکلی و فردریش نیچه را یافت و با وجود بیان برخی اندیشه های فلسفی، جملات راز آمیز و چند لایه بودن ماجرای داستان، هر خواننده ای از مطالعه کتاب لذت می برد.

رمان « راز فال ورق » از بسیاری جهات کتابی استثنایی محسوب می شود که مهم ترین آن، بیان داستان وار، ساده و در عین حال معمایی و تخیل برانگیز یافته های عمیق فلسفی است که ناخودآگاه ذهن خواننده را به چالشی عجیب فرامی خواند.مطلب مهمی که لازم است به آن اشاره شود این است که معرفی و بحث راجع به موضوع این کتاب، دلیل بر قبول تام و تمام آن نمی باشد! علاوه بر این که داستان در برخی از بخش ها دارای عدم قطعیت خاصی است که می توان آن را از ویژگی های پست مدرن دانست.

مطلب قابل توجه دیگری که مترجم کتاب( آقای عباس مخبر ) به آن اشاره نموده است، وجود بنمایه های تفکر خیامی موجود در داستان است که به طرز شگفت انگیزی جریان های مطرح شده با اشعار این اندیشمند ایرانی مطابقت دارد!

مشخصات کتاب راز فال ورق (ترجمه: عباس مخبر)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : راز فال ورق
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : یوستین گوردر
مترجم : عباس مخبر
نوبت چاپ : 39
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 318
شابک : 9789643053369
وزن (گرم) : 370
سایر محصولات مرتبط با این محصول
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×