آفتاب مهتاب

آفتاب مهتاب

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
235,000ريال211,500ريال

نویسنده : شیوا ارسطویی

 

ارسطویی نویسنده، مترجم و شاعر در اردیبهشت ۱۳۴۰ در تهران بدنيا آمد. وی از داستان نويسان بعد از انقلاب است. دارای تحصیلات کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی و کارشناسی بهداشت صنعتی از دانشگاه تهران است. ارسطویی سابقه تدریس داستان‌نویسی در دانشگاه هنر تهران و دانشگاه فارابی را داشته٬ و اکنون در یکی از دانشگاه‌های غیرانتفاعی هنر در حال تدریس است. همچنین ده سال است کارگاه داستان‌نویسی و انکا را برگزار می‌کند. او بازیگری در چند فیلم کوتاه را نيز تجربه کرده است؛ از جمله فیلمی که بر اساس یکی از داستان‌های جان بلاهری ساخته شده‌ است.

از جمله آثار ارسطويی مي توان به موارد زير اشاره كرد: مجموعه داستان "آمده بودم با دخترم چای بخورم "(۱۹۹۴)، مجموعه داستان "آفتاب و مهتاب" (۱۹۹۸)، رمان داستان بلند "او را که دیدم زیبا شدم " (۱۹۹۱)، رمان "نسخه اول" (۱۹۹۸)، رمان "بی بی شهرزاد"، مان "آسمان خالی نیست" (۲۰۰۳)، رمان"افیون" كه در آلمان به چاپ رسیده‌است، رمان "برای بوسه‌ای در بوداپست"، داستان "من دختر نيستم"، رمان "حيا"و داستانهای كوتاه: "زیرپوش"، "ایروپولی"،"نكبت"،"می‌آيد با هم بترسيم"، "شناسنامه را گذاشتم"و"حقوق بابا". ارسطويی چند مجموعه شعر نيز دارد از جمله: مجموعه شعر "گم" و "بیا تمامش کنیم" .

ارسطويی جوايزی را به خاطر آثارش دريافت كرده است. کتاب "آفتاب مهتاب" برنده جایزه گلشیری و نیز برنده جایزه یلدا در سال ۸۲ شده‌ است. اين جايزه بدليل حركت به سوی نوشتن زن از درون بر بستر تمهيدات داستانی زنانه به ويژه در داستان "غذای چينی"با برش های بديع روايی، استحاله فضاها و جا به جايی شخصيت ها و داشتن نثری زنده و با طراوت و داستانی اهدا شد.

آفتاب مهتاب مجموعه ی داستانی شامل 10 داستان کوتاه به قلم شیوا ارسطویی است.

در داستان «یک شب قبل از انتخابات» زنی تصویر آوارگی و دربه دری عاطفی اش را در آینه ی دربه دری همسر سابق دایی اش می بیند و از شکستگی قلبش که عواطفش را برای همیشه نابود کرده شکایت می کند. «پرانتز باز، خنده ، پرانتز بسته» تک گویی درونی زنی است که آنقدر دچار روزمرگی شده و نقش هایی که جامعه و خانواده به او تحمیل کرده اند او را تحت فشار قرار داده است که خودش را فراموش کرده و نمی بیند.«برای پیرزن های خودم»، « تقسیم» و «آفتاب مهتاب» خاطرات کهنه ی عاشقانه ی 3 زن را مرور می کند و «غذای چینی» مرزهای بین خیال و واقعیت را در هم می شکند تا ترس ها و افکار یک زن هنرپیشه ی غرق در نقشش را به نمایش بگذارد. «گدای انگلیسی»ماجرای یک روز از زندگی یک دانشجوی زبان انگلیسی و حضور و ورود ناگهانی خلاقیت و عواطف در زندگی او و تغییر دیدگاهش را روایت می کند و داستان های «تورگی»و « هنوز نه، اما بعد» به زنان امدادگر و عشق های فروخورده و تنهایی پر از درد و خاطره ی آنها در زمان جنگ و امروز می پردازد.داستان «شازده خانم»داستان مادری است که ماجرای بالغ شدنش را برای دختر در سن بلوغش تعریف می کند تا از ترس و اضطراب او بکاهد.

مشخصات کتاب آفتاب مهتاب

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : آفتاب مهتاب
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : شیوا ارسطویی
نوبت چاپ : 7
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 106
شابک : 9789643057824
وزن (گرم) : 140
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×