فاصله و داستان‌های دیگر

فاصله و داستان‌های دیگر

فاصله و داستان‌های دیگر

وضعیت: ناموجود
ناشر: مرکز

به همراه مقالاتی در شناخت ریموند کارور

نویسنده : ریموند کارور
   ترجمه : مصطفی مستور

 

 

ریموند کارور در سال 1939 در ایالت اورگون آمریکا به دنیا آمد . در واشینگتن زندگی کرد و دوم اوت 1988 در همان جا در گذشت .کارور با وجود اینکه بیشتر از 49 سال عمر نکرد ، تاثیر بسیاری در ادبیات داستانی معاصر آمریکا و جهان گذاشت . کارور هیچگاه رمان ننوشت . اغلب منتقدان ادبیات داستانی امریکا و خوانندگان آثار کارور ، داستان های کوتاه او را ادامه ای بر آثار ارنست همینگوی می دانند . مهم ترین وجه نزدیکی آثار این دو نویسنده به همدیگر ، ساده نویسی ، کوتاه نویسی و به عبارتی پایبندی به برخی از اصول مینی مالیسم است .

کارور و همینگوی همواره در داستان های خود به ارائه تصویری ساده و بی آلایش از یک رویداد تاکید داشتند و این را بر عهده خواننده گذاشتند که خود با تفکر در مورد شرایط موجود در داستان ، عواقب ان را تصور کند .

افکار کارور در ساده نویسی علاوه بر ارنست همینگوی ، تحت تاثیر افرادی چون گوردون لیش ، جان گاردنر و آنتوان چخوف نیز بود . جان گاردنر و گوردون لیش که از همفکران و دوستان نزدیک کارور بودند ، بر این اصل معتقد بودند که کم هم زیاد است . لیش همواره می گفت : « اگر شما می توانید به جای پانزده کلمه در پنج کلمه حرفتان را بزنید ، همان پنج کلمه را بگویید»

داستان های کارور ، زندگی روزمره مردم آمریکا را به بهترین شکل به نمایش می گذارد . او روی طبقه متوسط و متوسط به پایین جامعه تمرکز کرده و حوادث بزرگ و کوچک زندگی انها را چنان دقیق و با جزییات نشان می دهد که خواننده احساس می کند با زندگی آنها اشناست . کارور احساسات طبقه متوسط جامعه ای را که روایت می کند به خوبی می شناسد .

 

 

مشخصات کتاب فاصله و داستان‌های دیگر

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : فاصله و داستان‌های دیگر
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : ریموند کارور
مترجم : مصطفی مستور
نوبت چاپ : هشتم
تاریخ انتشار : 1398
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 226
شابک : 9789643056513
وزن (گرم) : 270
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×