سه گینی (همراه با دو بررسی انتقادی)

سه گینی (همراه با دو بررسی انتقادی)

سه گینی (همراه با دو بررسی انتقادی)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: چشمه

نویسنده : ویرجینیا ولف
   ترجمه : منیژه نجم‌عراقی


ویرجینیا وولف نویسنده شهیر انگلیسی و از جمله نویسندگان پیشگام در سبک رمان های مدرنیستی است. سبک نگارش رمان به شکل جریان سیال ذهن سبکی است که با آثار ویرجینیا وولف و به خصوص رمان «ساعت ها» به اوج رسید. همچنین کتاب «اتاقی از آن خود» او را پیشرو در حوزه سبک فمنیسم مدرن می دانند.

کتاب سه گینی (گینی به معنی سکه طلا) ، سه جستار است که درواقع ویرجینیا وولف درپاسخ به نامه ای از دوستی نوشته است. مسائل محوری در سه جستار حول محور مسائل روز به خصوص نقد جنگ، دیدگاه های فمینیستی وولف، مسائل فرهنگی و مشکلات زنان است. این کتاب درباره تاملات ویرجینیا وولف درباره جنگ و به چالش کشیدن آن است که همراه دو بررسی انتقادی به چاپ می رسد.

در پشت جلد کتاب چنین آمده است: « ویرجینیا وولف را بیشتر با رمان‌های شاعرانه‌اش می‌شناسند و پیشتازی او در عرصه‌ی رمان نو. اما وولف در زمانه‌ای پُرتلاطم زیست؛ زمانه‌ی ظهور علوم نوين، گسترش روان‌كاوی با انتشار آثار فرويد، اوج‌گيری انديشه‌های آزادی‌خواهانه و عدالت‌جويانه‌، و پا گرفتن جنبش‌های آزادی زنان؛ زمانه‌ای كه يك جنگ جهانگير خانمان‌سوز را به خود ديد، رويارويیِ آرمان‌گرايان را در جنگ داخلی اسپانيا شاهد بود و در تب ورود به جنگ جهانگير ديگری می‌سوخت. ذهن هنرمند حساسی چون او نمی‌توانست به رويدادهای زمانه‌ی خود بی‌اعتنا باشد. از اين‌رو، حتا در شاعرانه‌ترين رمان‌های وولف، رگه‌هايی از جنگ و اثرات آن به چشم می‌خورد.اما، سه‌گینی آشکارا متنی ضدجنگ است. انتشار آن در فضايی كه بسيج برای ورود به جنگ ميهنی هر روز بیشتر اوج می‌گرفت، عملی شجاعانه بود و گويای اعتقاد راسخ وی به صلح و پيوندی كه ميان مردسالاری و فاشيسم می‌ديد. کتاب چنان ‌كه انتظار می‌رفت سيلی از واكنش‌های مخالف برانگيخت كه متن و چهره‌ی سياسی ـ ‌اجتماعیِ وولف را نزديك به دو دهه در محاق فرو برد. اما از اواخر دهه‌ی ‌60، با تغيير فضای سياسی و ظهور رويكردهای انتقادی نو، وولف با اقتدار تمام به صحنه بازگشت. و از آن پس آثار او، از جمله سه‌گینی، همواره دست‌مایه‌ی پژوهشگران، به‌ویژه فمینیست‌ها، برای نقد شرایط فرهنگی و سیاسی بوده‌اند».

مشخصات کتاب سه گینی (همراه با دو بررسی انتقادی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : سه گینی (همراه با دو بررسی انتقادی)
ناشر : نشر چشمه
نویسنده : ویرجینیا ولف
مترجم : منیژه نجم‌عراقی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1393
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 282
شابک : 9786002290847
وزن (گرم) : 330
سایر محصولات مرتبط با این محصول
1,550,000ريال1,318,000ريال
2,850,000ريال2,423,000ريال
2,250,000ريال1,913,000ريال
1,275,000ريال1,147,500ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×