ایرانیان (دوران باستان تا دوره‌ی معاصر)

ایرانیان (دوران باستان تا دوره‌ی معاصر)

ایرانیان (دوران باستان تا دوره‌ی معاصر)

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
2,850,000ريال2,565,000ريال

نویسنده : محمدعلی همایون کاتوزیان
   ترجمه : حسین شهیدی


کتاب حاضر ناریخ ایران - کشوری که تا دهه ی 1930 در غرب "پرشا" و "پرس" یا مانند آن نامیده می شد - از آغاز امپراتوری پارسیان تا امروز است موضوع این کتاب هم "چیستی" تاریخ ایران و هم "چگونگی" و "چرایی" آن است. در راه انجام این سه کار با هم نویسنده ملاحظاتی تطبیقی نیز میان تاریخ ایران و تاریخ اروپا انجام داده تا نشان دهد که جامعه ایران و تاریخ پر نقش و نگار آن با آن چه که در غرب گذشته تفاوت های مهمی داشته است.

توضیح نویسنده درباره‌‌ی این کتاب :

این کتاب مروری بر تاریخ طولانی ایران نیست، بلکه تحلیلی تاریخی و جامعه شناختی درباره کل جامعه ایران است که شواهد آن ناگزیر به صورت شرح حوادث ذکر شده است. آنچه رسانه‌های غربی درباره ایران می‌گویند و می‌نویسند هم به دلیل بی‌اطلاعی یا کم اطلاعی هم به دلیل اختلافات سیاسی غالبا غلط است یا کامل نیست. و این کتاب می‌تواند پاره‌یی از آن اشتباهات و سوءتفاهمات را هم در میان عموم و هم در دوره‌های دانشگاهی رفع کند. اما من این کتاب را در وهله اول برای ایران و ایرانیان نوشتم تا آگاهی عمیق‌تر، وسیع‌تر و واقع‌بینانه‌تری از تاریخ و اجتماع خود به دست آورند، خاصه به این دلیل که اقدام درست بر آگاهی درست استوار است و این نکته را هم بیفزایم که خطاب آن فقط- یا حتی در درجه اول- به ایرانیان غیرمتخصص در تاریخ و علوم انسانی نیست زیرا که بسیاری از شرح و تحلیل‌های متخصصان نیز واقع‌بینانه نیست و بر مبنای الگوهایی است که برای شناخت جامعه و تاریخ غرب پدید آمده‌اند و به دلایلی که در کتاب آورده‌ام برای شناخت جامعه ایران مناسب نیستند.

این کتاب حاصل ده‌ها سال کار و تحقیق نه فقط درباره تاریخ و اجتماع ایران بلکه همچنین درباره تاریخ و جامعه اروپاست و نوعی جامعه‌شناسی تطبیقی ا‌ست. انتشارات دانشگاه ییل هم بی‌جهت برای نوشتن چنین کتابی به سراغ من نیامد.

مشخصات کتاب ایرانیان (دوران باستان تا دوره‌ی معاصر)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : ایرانیان (دوران باستان تا دوره‌ی معاصر)
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : محمدعلی همایون کاتوزیان
مترجم : حسین شهیدی
نوبت چاپ : 22
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - وزیری
تعداد صفحات : 416
شابک : 9789642131389
وزن (گرم) : 480
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×