زندگی عزیز (ترجمه: مژده دقیقی)

زندگی عزیز (ترجمه: مژده دقیقی)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: ماهی

نویسنده : آلیس مونرو
   ترجمه : مژده دقیقی
 

کتاب «زندگی عزیز»  برنده جایزه ادبی «تریلیوم» شده و شامل 14 داستان کوتاه است: رسیدن به ژاپن، آموندسن، عزیمت از ماورلی، گودال شنی، پناهگاه، غرور، کوری، قطار، در چشم‌انداز، دالی، چشم، شب، صداها، زندگی عزیز.

فضای داستان‌های این مجموعه زندگی آدم‌های معمولی در فضای غیرشهری کاناداست.

آلیس مونرو، نویسنده کانادایی برنده نوبل ادبیات 2013، که او را «چخوف معاصر» هم لقب داده‌اند، یکی از بزرگ‌ترین داستان کوتاه‌نویسان معاصر است، این بانوی نویسنده 82 ساله با داستان‌های کوتاهش که تصویری موشکافانه از زندگی روزمره شخصیت‌هایش ارائه می‌کند، شهرت دارد.

آلیس آن مونرو 10 ژوئیه 1931 در کانادا به دنیا آمد. پدرش کشاورز و مادرش معلم مدرسه بود. او نویسندگی را از نوجوانی شروع کرد و اولین داستانش به نام «ابعاد یک سایه» در سال 1950 زمانی‌که هنوز دانشجوی دانشگاه وسترن اونتاریو بود منتشر شد.

ویژگی اصلی نثر مونرو تأکید او بر محل وقوع داستان و شخصیت‌ زن‌های پیچیده است. آثار او اغلب با آثار بزرگان ادبیات مقایسه شده و گفته می‌شود در آثار او، مثل آثار چخوف، خط داستانی درجه دوم اهمیت را دارد و تقریبا اتفاق خاصی در داستان‌ها رخ نمی‌دهد و اغلب تلنگری موجب دگرگونی زندگی شخصیت‌ها می‌شود.

کتاب‌های «گریزپا»، «پاییز داغ»، «رویای مادرم»، ‌«دورنمای کاسل‌راک»، «عشق زن خوب»، «فرار» و «خوشبختی در راه است» ترجمه‌هایی هستند که از آثار این نویسنده در ایران منتشر شده‌اند.

مونرو چند ماه پیش عنوان کرد از دنیای نویسندگی خداحافظی کرده و گفت: «نه این‌که نوشتن را دوست نداشته باشم، اما به نظرم موقعی می‌رسد که حس می‌کنی به جایی رسیدی که دیگر می‌خواهی به زندگی‌ات به شکل دیگری نگاه کنی. و شاید وقتی به سن من برسید، دیگر دلتان نخواهد آن‌قدر تنها باشید که یک نویسنده تنهاست. انگار حس کنی به پایان درستی در زندگی‌ات نرسیدی و بخواهی بیش‌تر اجتماعی شوی.»

آلیس مونرو که بیش از 60 سال است می‌نویسد اعلام کرده «زندگی عزیز» کتاب آخرین کتابش خواهد بود. همچنین بنا بر اعلام ناشر، این کتاب چندین ماه در صدر آثار پرفروش در زمینه ادبیات در جهان بوده است.

مشخصات کتاب زندگی عزیز (ترجمه: مژده دقیقی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : زندگی عزیز
ناشر : نشر ماهی
نویسنده : آلیس مونرو
مترجم : مژده دقیقی
نوبت چاپ : هشتم
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 223
شابک : 9786002091874
وزن (گرم) : 270
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×