اسفار کاتبان (نشر گمان)

اسفار کاتبان (نشر گمان)

اسفار کاتبان (نشر گمان)

وضعیت: ناموجود
ناشر: گمان

نویسنده : ابوتراب خسروی
 

خسروی قصه‌ نویسی را از کلاس‌های درسی معلم دوران دبیرستانش هوشنگ گلشیری آغاز کرد. گلشیری توجه علاقمندان داستان را به سبک خاص نوشتاری خسروي جلب کرد. خسروی با دقت، خاص، درخشان و گزیده کار می کند. نخستین مجموعه اش "هاویه" در 1370 منتشر شد و پس از هفت سال "دیوان سومنات" که به عقیده بسیاری از بهترین مجموعه داستان های بعد از انقلاب است به چاپ رسيد. وي با نوشتن مجموعه داستان "دیوان سومنات" در دهه هفتاد به شهرتی فراوان رسید. کلمه کلید واژه اصلی آثار خسروی است و در آثار خسروی اصالت دارد. کلمه تنها وسیله ای برای بیان مفاهیم نیست و خود واژه مثل یک وجود اثیری کارکردی مولد و موثر دارد و خودش آفرینشگری می کند.

اسفار کاتبان  در سال ۱۳۷۹ خورشیدی منتشر شد. این کتاب در سال ۱۳۸۰ از طرف پکا به عنوان بهترین رمان سال ۷۹ برگزیده شد و جایزه مهرگان به آن تعلق گرفت.

داستان از آشنایی اقلیما دانشجوی یهودی و همکلاسی دانشگاهش سعید (که مسلمان است) برای انجام یک تحقیق مشترک آغاز می‌شود. موضوع تحقیق نقش قدیسان در ساخت جوامع است که با نقطه آغاز جداگانه از طرف دو شخصیت داستان دنبال شده و به یک نقطه مشترک می‌رسد. این نقطه، محل اشتراک دو روایت دیگر (علاوه بر روایت دو قدیس) نیز هست؛ داستان زندگی پدر راوی (سعید) در نقش کاتب مجدد یک روایت قدیمی و داستان عشق تازه اقلیما و سعید. این رابطه خشم متعصبین یهودی را بر می انگیزد.

مشخصات کتاب اسفار کاتبان (نشر گمان)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : اسفار کاتبان
ناشر : نشر گمان
نویسنده : ابوتراب خسروی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1397
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 190
شابک : 9786007289150
وزن (گرم) : 195
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×