تاریخ اندیشه‌ی سیاسی در غرب (3) قرن بیستم

تاریخ اندیشه‌ی سیاسی در غرب (3) قرن بیستم

تاریخ اندیشه‌ی سیاسی در غرب (3) قرن بیستم

وضعیت: موجود
ناشر: مرکز
قیمت:  
1,350,000ريال1,215,000ريال

نویسنده : کمال پولادی
 

این کتاب به طور خاص به عنوان کتاب درسی برای دانشجویان علوم سیاسی و به طور عام برای رشته‌های علوم اجتماعی در نظر گرفته شده است .
با این حال مولف کوشیده است برای تمام کسانی که می‌خواهند با اندیشه سیاسی و فلسفه سیاسی هم به طور کلی و هم در گذر زمان آشنا شوند قابل استفاده باشد.

این کتاب در عین حال یک مجلد از سه مجلدی است که تاریخ اندیشه سیاسی در غرب را از آغاز پیدایش اندیشه سیاسی متفکرانی چون هابرماس، هایک، پوپر، رالز، مارکوزه، پولانزاس، لویی آلتوسرو ... آشنا می‌شویم.

كتاب حاضر درچهار گفتار اصلی و پانزده فصل تنظیم شده است. درگفتار نخست عمده‌ترین نحله‌ها و گرایش‌ها در ماركسیسم معرفی می‌شود. فصل اول گفتار دوم به بحث فشرده درباره مبانی فلسفی و تحولات نظری لیبرالیسم به منزله یك جریان فكری اختصاص دارد. در فصل‌های بعدی این گفتار دیدگاه‌های نظریه پردازان مرتبط با این جریان بررسی می‌شود. فصول گفتار سوم، تحلیلی است بر نظریه‌های دموكراسی و در گفتار پایانی كتاب پس از بیان اجمالی مبانی نظری محافظه‌كاری و نقاط افتراق آن با لیبرالیسم، یكی از دانشمندان این جریان فكری در قرن بیستم (میخاییل اوكشات) معرفی و دیدگاه‌هایش تحلیل می‌شود. فصل‌های پانزده‌گانه كتاب عبارت‌اند از: "چگونگی شكل‌گیری نحله‌های مختلف ماركسیستی"، "ماركسیسم كلاسیك"، "گرایش‌های فلسفی و هگلی در ماركسیسم"، "ماركسیسم و رویكردهای ساختار گرایانه"، "مبانی نظری لیبرالیسم"، "فریدریش هایك؛ برهان جدید در دفاع از لیبرالیسم قدیم زندگی و آثار هایك"، "لیبرال دموكراسی"، "كارل پوپر؛ نظریه مهندسی اجتماعی تدریجی زندگی و آثار پوپر"، "دموكراسی مشاركتی و دموكراسی شورایی"، "هانا آرنت؛ جمهوری خواهی كلاسیك و دموكراسی شورایی"، "جان رالز؛ عدالت لیبرالی و نظام لیبرال دموكراسی"، "دموكراسی تكثری"، "ایزایابرلین؛ كثرت باوری اخلاقی زندگی و آثار برلین"، "محافظه‌كاری" و "مایكل اوكشات؛ توجیه‌های نو برای محافظه‌كاری.

مشخصات کتاب تاریخ اندیشه‌ی سیاسی در غرب (3) قرن بیستم

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : تاریخ اندیشه‌ی سیاسی در غرب(3) قرن بیستم
ناشر : نشر مرکز
نویسنده : کمال پولادی
نوبت چاپ : 12
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 226
شابک : 9789643057596
وزن (گرم) : 270
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×