تاریخ فکری لیبرالیسم

تاریخ فکری لیبرالیسم

تاریخ فکری لیبرالیسم

وضعیت: ناموجود
ناشر: آگه

نویسنده : پی‌یر منان
   ترجمه : عبدالوهاب احمدی
 

پي‌ير منان در تاريخ فکري ليبراليسم، با بررسي آثار آورندگان اين ايده، انديشمنداني چون ماکياولي، هابز، لاک، روسو، مونتسکيو، توکويل، کنستان و گيزو، چندوچونِ شکل‌گيري ايده‌هاي مرکزي ليبراليسم را، که در واکنش به جنگ‌هاي مذهبي آن روز اروپا برباليد، پي‌جويي مي‌کند و تبييني بديع از شالوده‌هاي تاريخي و فلسفي ليبراليسم به دست مي‌دهد.

در قسمتی از مقدمه‌ی این کتاب چنین می‌خوانیم:

بر آن ام که در این جستار خطوط مهم یا مرحله های تعیین کننده ی تاریخ فکری لیبرالیسم را نشان دهم. می دانیم که لیبرالیسم جریان اولیه، اصلی و به گونه ای، موضوع همیشگی سیاست مدرن، یعنی سیاست اروپا در غرب از سه سده ی پیش تاکنون، به شمار می آید. در این کار، نخست به آن جا رهنمون شدم که پیرنگ تفسیری از تاریخ پیش از لیبرالیسم را بریزم که از دید من تنها شیوه ممکن برای فهم پذیر گردانی گسترش و بالندگی لیبرالیسم شمرده می شود.

از این رو، خواننده از برگ های آینده ی این دفتر تاریخ سیاسی اروپا را نخواهد یافت، بلکه اگر بتوان گفت، نمونه کوچکی از این تاریخ و گرته برداشته ای از پیوندگاه های اساسی اش را می یابد. در این راستا، چندین کتاب بنیادین فلسفه سیاسی از ماکیاولی تا توکویل را راهنمای خودم نهادم. در واقع، بر من چنین می نماید که تاریخ فلسفه  سیاسی بیش ترین روشنایی را بر پویش تاریخ ما و بر سرشت رژیم سیاسی ما افکنده است.

مشخصات کتاب تاریخ فکری لیبرالیسم

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : تاریخ فکری لیبرالیسم
ناشر : نشر آگه
نویسنده : پی‌یر منان
مترجم : عبدالوهاب احمدی
نوبت چاپ : چهارم
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 264
شابک : 9789643293031
وزن (گرم) : 300
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×