راهنمای کهکشان (برای اتواستاپ‌ زن‌ها)

راهنمای کهکشان (برای اتواستاپ‌ زن‌ها)

راهنمای کهکشان (برای اتواستاپ‌ زن‌ها)

وضعیت: موجود
ناشر: چشمه
قیمت:  
1,700,000ريال

نویسنده : داگلاس آدامز
   ترجمه : آرش سرکوهی
 

گروه مانتی پایتون از پرآوازه‌ترین گروه‌های کمدی دنیا است اما در ایران چندان شناخته شده نیست. کارنامه گروه مانتی پایتون از سال ١٩٦٩ آغاز می‌شود. این گروه در دهه ٧٠ میلادی قرن پیش، با برنامه تلویزیونی «سیرک هوایی مانتی پایتون» و به‌ویژه با فیلم‌های «زندگی برایان» و «در جست‌و‌جوی جام مقدس» به شهرت جهانی رسید.

طنز متمایز پایتون‌ها را در کتاب‌های داگلاس آدامز، به‌ویژه در کتاب پنج جلدی «راهنمای کهکشان برای اتو‌استاپ زن‌ها» نیز می‌توان دید. این کتاب از پرخواننده‌ترین، مطرح‌ترین و بحث‌انگیزترین رمان‌های طنزآمیز و پست مدرنیستی ادبیات معاصر جهان است که با استقبال گسترده خوانندگان و اقبال فراوان منتقدان ادبی رو‌به‌رو بوده است. داگلاس آدامز، نویسنده انگلیسی در سال ١٩٥٢ متولد شد و در سال ٢٠٠١ چشم از جهان فروبست. آدامز که هم‌دوره و معاصر با گروه مانتی پایتون بود، در سال‌های ٧٠ میلادی با برخی از اعضای این گروه دوست و در سال‌های پایانی اجرای برنامه سیرک هوایی، به‌عنوان نویسنده، با پایتون‌ها همکاری می‌کرد.

داگلاس آدامز و کتاب «راهنمای کهکشان برای اتو‌استاپ زن‌ها»ی او نیز، چون پایتون‌ها، در غرب بسیار مشهور‌اند اما در ایران چندان شناخته‌شده نیستند.
آدامز در این رمان، بافت و ساختار، درون‌مایه‌ها و چالش‌های ساختاری رمان‌های علمی-تخیلی، رمان‌های ناکجاآبادی و کتاب‌های فلسفی را با زبان کنایی خود در قالبی نزدیک به نقیضه (Parody) بازآفرینی کرده و در تلفیقی متعالی از آنها فرا می‌رود. شگردهای نوآورانه آدامز در خلق موقعیت داستانی و شخصیت‌های داستان و در بسط رمان، تکنیک‌های ابداعی او در طرح هنری و داستانی ِمباحث و مفاهیم فلسفی، برخورد بدیع و خلاق او با برخی مباحث مهم فلسفی چون معنای زندگی و با برخی پرسش‌های علمی چون سفرهای میان‌ستاره‌ای، سفر در زمان، تکنولوژی‌های ابرپیشرفته، موجودات فضایی، فرهنگ‌ها، زبان‌ها و تمدن‌های مختلف در کهکشان، این رمان را به اثری متعالی برمی‌کشند.

«راهنمای کهکشان...» را از زیباترین نقیضه‌ها در زبان انگلیسی ارزیابی می‌کنند. آدامز در این رمان بسیاری از آثار معروف ادبی و فلسفی جهان را به سبک نقیضه‌های باارزش، در طنزی زیبا، درونی و باژگونه می‌کند. این رمان علاوه بر ادبیات، و به‌ویژه داستان‌های علمی-تخیلی، بر فرهنگ پاپ آمریکا و کشورهای اروپایی نیز تأثیراتی ماندگار بر جای نهاد. کافی است تا در گوگل عبارت «معنای زندگی، جهان و همه چیز» را جست‌و‌جو کنید تا به تصویری از تأثیر گسترده این رمان بر فرهنگ پاپ غربی دست یابید.

مشخصات کتاب راهنمای کهکشان (برای اتواستاپ‌ زن‌ها)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : راهنمای کهکشان (برای اتواستاپ‌ زن‌ها)
ناشر : نشر چشمه
نویسنده : داگلاس آدامز
مترجم : آرش سرکوهی
نوبت چاپ : 15
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 205
شابک : 9786002292902
وزن (گرم) : 245
سایر محصولات مرتبط با این محصول
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×