زمستان ترس

زمستان ترس

وضعیت: موجود
ناشر: ناهید
قیمت:  
550,000ريال468,000ريال

نویسنده : بهاء طاهر
   ترجمه : رحیم فروغی
 

بهاء طاهر سال ۱۹۳۵ در جيزه مصر به دنيا آمد. در دانشگاه قاهره ادبيات و تاريخ و روزنامه نگاري خواند و از سال ۱۹۵۷ تا سال ۱۹۷۵ در شبكه دو راديوي مصر كه به شبكه فرهنگ شناحته مي شد، كار كرد. سال ۱۹۷۵ از كار بركنار شد و براي گذران زندگي از راه ترجمه، پنج سال در كشورهاي مختلف در رفت و آمد بود. از سال ۱۹۸۱ تا سال ۱۹۹۵ در مركز سازمان ملل در ژنو به عنوان مترجم كار كرد. پس از آن به كشورش برگشت و هنوز در قاهره روزگار مي گذراند.


دنیای داستانی بهاء طاهر بازتاب تجربه های پر افت و خیز زندگی اوست. این نویسنده ی مصری فراخور موقعیت گوناگونی که در عمر تا اکنون هشتاد و یک ساله اش در آنها قرار گرفته است، از منظر های متفاوت به جهان نگریسته و با نوشتن –که به گفته ی خودش، در جوانی می پنداشته جهان را تغییر می دهد- ما را نیز در این منظرها می نشاند.

زمستان ترس سومین کتابی است که از بهاء طاهر به زبان فارسی منتشر می شود. رمان های واحه ی غروب و عشق در تبعید پیشتر به همین قلم ترجمه و منتشر شده اند. آن دو رمان های مستقلی بودند اما این مجموعه به نوعی گزیده ای از آثار اوست که در دوره های مختلف کاری اش نوشته شده اند.

نگاهی به تاریخ انتشار داستان های این مجموعه هدف مرا از این گزینش و ترجمه روشن می کند. به گمانم اکنون خواننده ی فارسی زبان به نمونه های گوناگونی از کارهای طاهر دسترسی دارد و می تواند سیر تکاملی اش را از دیدگاه های مختلف پیگیری کند و درباره ی افت و خیزهایش بیندیشد.
 

مشخصات کتاب زمستان ترس

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : زمستان ترس
ناشر : انتشارات ناهید
نویسنده : بهاء طاهر
مترجم : رحیم فروغی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1395
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 176
شابک : 9786005865370
وزن (گرم) : 205
سایر محصولات مرتبط با این محصول
1,950,000ريال1,658,000ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×