بی‌سواد و فرقی نمی‌کند

بی‌سواد و فرقی نمی‌کند

بی‌سواد و فرقی نمی‌کند

وضعیت: موجود
ناشر: مروارید
قیمت:  
1,000,000ريال880,000ريال

نویسنده : آگوتا کریستوف
   ترجمه : اصغر نوری


کریستف در زمان حیات پس از انتشار چهار رمان دفتر بزرگ، مدرک، دروغ سوم و دیروز به نویسنده‌ای جهانی مبدل شد،دو داستان بلند بی‌سواد و فرقی‌نمی‌کند در سال‌ها ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ منتشر شده و آخرین آثار داستانی وی به شمار می‌رود.آگوتا کریستوف، بعد از چاپ چهار رمان دفتر بزرگ،مدرک،دروغ سوم و دیروز که او را به نویسنده ای جهانی تبدیل کردند،بی سواد را در سال 2004 و فرقی نمی کند را در سال 2005 منتشر کرد،و این دو کتاب،آخرین داستان او بودند.
 

«بی‌سواد...» نوعی حدیث نفس نویسنده است و در آن کریستف  کل زندگی خود را با دور تند از نظر می‌گذراند؛ از کودکی و عشق به خواندن و نوشتن تا دوران جنگ، تبعید و تبدیل شدن به نویسنده‌ای معروف. همه اینها در این داستان به شکلی فشرده و موجز روایت و با استفاده از جملاتی کوتاه، ساده و مینی‌مالیستی روایت می‌شود.

در مجموعه «فرقی نمی‌کند» هم کریستف مجموعه‌ای از اشعارش را که به صورت نثر آنها را بیان کرده به مخاطب ارائه داده است. این متن‌ها بیشتر تلفیقی است از سورئالیسم و تصویر کریستف از رنج انسانی که در همه آثار او کمابیش وجود دارد و با طنزی ظریف روایت می‌شود.

آگوتا کریستف در ۳۰ اکتبر ۱۹۳۵ به دنیا آمد. این نویسنده مجارستانی در ۱۹۵۶ در پی انقلاب‌های ضدکمونیستی در بیست و یک سالگی با شوهر و فرزند چهارماهه اش از کشورش گریخت و در نوشاتل سوئیس ساکن شد. بعد از پنج سال تنهایی، افسردگی و کار سخت در یک کارخانه محل کارش را ترک کرد از همسرش جدا شد و به مطالعه زبان فرانسه پرداخت؛ زبانی که تا پایان عمر از آن برای خلق آثارش بهره برد.

وی در ابتدای فعالیت حرفه‌ای خود، به نوشتن شعر و نمایش‌نامه روی آورد و کم‌کم به سمت داستان‌نویسی گرایش پیدا کرد و با سه‌گانه‌ای که در پنج سال منتشر کرد به اوج شهرت رسید. موضوع اصلی داستان‌های او جنگ، ویرانی، عشق، تنهایی و تلاش انسان‌ها برای جلب توجه دیگران است؛ مواردی که به نظر می‌رسد وی در زندگی شخصی‌اش با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده است.

مشخصات کتاب بی‌سواد و فرقی نمی‌کند

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : بی‌سواد و فرقی نمی‌کند
ناشر : انتشارات مروارید
نویسنده : آگوتا کریستوف
مترجم : اصغر نوری
نوبت چاپ : پنجم
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 141
شابک : 9789641914457
وزن (گرم) : 170
سایر محصولات مرتبط با این محصول
1,000,000ريال900,000ريال
1,000,000ريال880,000ريال
1,350,000ريال1,215,000ريال
1,100,000ريال968,000ريال
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×