پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

وضعیت: موجود
ناشر: به ‌نگار
قیمت:  
1,600,000ريال1,408,000ريال

نویسنده : یوناس یوناسن
   ترجمه : شادی احمدی
 

این رمان دربارۀ یک پیرمرد است. هرکسی عنوان رمان را بخواند فکر می‌کند قرار است یک رمان تخیلی بخواند اما به محض این‌که فصل اول رمان که فصلی بسیار کوتاه است تمام شود متوجه می‌شود که این رمان در عین واقعی بودن کم از تخیل ندارد.

کتاب «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد»، آمیزه‌ای از یک داستان پلیسی، داستان طنز و داستان سیاسی است.

این داستان همان‌طور که گفته شد شرح حال یک پیرمرد است اما ظاهراً قرار نیست در آن شنوندۀ ناله‌ها و مویه‌های یک پیرمرد زهواردررفته باشیم که با مرور خاطراتش سر ما را درد می‌آورد بلکه برعکس ماجرای زندگی یک پیرمرد بسیار زبل است که گاهی کارهای خبیثانه و جذابی ازش سر می‌زند و با همین سن و سال ما را به هیجان وامی‌دارد. در بخشی از این رمان می‌‌خوانیم: «این مسافر در این فکر بود که چرا چمدان بزرگ طوسی‌رنگ چهارچرخه‌ای را دزدیده است. آیا علتش فقط این بود که توانسته بود این کار را بکند و صاحب چمدان هم آدم نفهمی بود، یا به این دلیل که فکر کرده بود شاید داخل چمدان یک جفت کفش و یک کلاه پیدا شود؟ یا شاید به این خاطر بود که پیرمرد چیزی برای از دست دادن نداشت. آلن واقعاً نمی‌دانست چرا این کار را کرده. با خودش فکر کرد، وقتی زندگی وارد وقت اضافه می‌شود به راحتی می‌توان به خود اجازۀ بعضی کارها را داد. بعد کمی جابه‌جا شد و جایش را در صندلی راحت کرد.»

رمان را شادی حامدی به فارسی برگردانده است. فصل‌های رمان کوتاه هستند و هر فصل دقیقاً با یک تاریخ مشخص می‌شود. مترجم از عهدۀ ترجمۀ اثر به خوبی برآمده است و جملات کوتاه و مستقیم به علاوۀ بی‌طرفیِ رعایت شده در اثر خواننده را با کتابی خوش‌خوان و جذاب مواجه می‌کند.

یک اقتباس سینمایی از همین کتاب با کارگردانی فلیکس هرنگرن و بازیگر کمدین سوئدی -رابرت گوستافسن- صورت گفته که گویا قرار است سپتامبر امسال به نمایش درآید.

دربخشی از کتاب می خوانیم:

درسوی دیگر جهان، در واشینگتن دی سی، پرزیدنت هری ترومن مشکلات خودش را داشت. انتخابات نزدیک بود و مهم بود که او سیاست هایش را روشن کند.این یعنی باید اول سیاست هایش را تعیین می کرد.بزرگ ترین پرسش استراتژیک این بود که او چقدر آماده حمایت از سیاهان در جنوب است.باید تعادل خوبی را میان مدرن بودن و زیادی سازشکار به نظر نیامدن حفظ می کرد.به این ترتیب می توانست حامیانش را در نظرسنجی ها حفظ کند.

مشخصات کتاب پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : پیرمرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد
ناشر : انتشارات به‌نگار
نویسنده : یوناس یوناسن
مترجم : شادی احمدی
نوبت چاپ : هفتم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 444
شابک : 9786006835419
وزن (گرم) : 485
سایر محصولات مرتبط با این محصول
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×