پله‌های یک نردبان

پله‌های یک نردبان

پله‌های یک نردبان

وضعیت: غیرفعال
ناشر: بیدگل

نویسنده : بهمن فرسی
 

بهمن فرسی از نویسندگانی معاصر ایرانی است که در دوره طلایی ادبیات فارسی معاصر درخشید و اکنون سال‌هاست که چندان رسانه‌ای نیست.

فرسی در تبریز به دنیا آمد و یک سال قبل از پیروزی انقلاب، در سال ۱۳۵۶ به لندن رفت به کارهای هنری مختلفی مانند، نمایش‌نامه‌نویسی و بازیگری تئاتر، فیلم‌سازی، شعر و نقاشی و مجسمه‌سازی علاوه بر داستان‌نویسی پرداخت. در لندن نشر خاک را دایر کرد و آثارش را در نشر خاک منتشر کرد. او را می‌توان یکی از پیشگامان و نواندیشان نمایش‌نامه‌نویسی و ادبیات نوین ایران دانست. تنها رمان او " شب یک، شب دو" نام دارد که در سال 1353 توسط سازمان چاپ و پخش پنجاه و یک منتشر شد.

از نمایش نامه‌های اوست: "گلدان"، " چوب زیر بغل"، " پله‌های یک نردبان"، " دو ضرب در دو مساوی بی‌نهایت"، "سقوط آزاد"، "هشت به علاوه یک"، "موش" و ... .

در پشت جلد کتاب چنین آمده است :

در میان بازی های فرسی،پله های یک نردبان،می نماید که لحن و کالبدی منصرف از نوپردازی بی امان دارد.به ظاهر تمامیت نمایشنامه بیشتر وابسته واقعیت و داستان است. در انبار شرکت ساختمانی اشراق، سرقتی روی داده.و بابا حیدر،موجودی از بد حادثه در کار انبار داری، زیر ظن و گمان است.


از همان آغاز،ارتباط عنوان اشراق با انبار شرکت ساختمانی جای درنگ دارد.جغدی آنجاست که به باباحیدر اهلی شده. زوزه سگی فضا را می خراشد که دمش را بریده اند،با نخ قند و قوطی حلبی از چاه آب می کشند تا زمان را تحمل پذیر کرده باشند،پس بابا حیدر از دانشسرا اخراج شده احتمالا به علت کله و بوی قرمه سبزی،و همشاگردی اش از اردستان با الاغ به تهران آمده تا آموزگار بشود،خرد و ریز دیگر بازی،

که در پوشش واقعیت و داستان، سفره‌یی در میدان این بازی می گشایند پر از شهود و مکاشفه برای بسنده کنجکاو و بیدار و جوینده.
 

مشخصات کتاب پله‌های یک نردبان

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : پله‌های یک نردبان
ناشر : نشر بیدگل
نویسنده : بهمن فرسی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1395
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 87
شابک : 9786007806081
وزن (گرم) : 100
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×