داستان بی‌پایان

داستان بی‌پایان

داستان بی‌پایان

وضعیت: غیرفعال
ناشر: چشمه

نویسنده : میکائیل انده
   ترجمه : شیرین بنی‌احمد
 

«باستیان» پسرک چاق ده-یازده ساله که برای فرار از دست مسخره‌شدن از سوی همکلاسی‌هایش به کتاب‌فروشی آقای «کوراندر» پناه برده، متوجه می‌شود نه تنها آقای کوراندر بچه‌ها را دوست ندارد بلکه آن‌ها را موجوداتی پر سر و صدا می‌داند که همه چیز را خراب می‌کنند، اما باستیان از هنگام ورود به کتاب‌فروشی به کتابی خیره شده که انگار نیروی جاذبه دارد و او را بدون مقاومت به سوی خود می‌کشد.

با لمس کردن کتاب احساس می‌کند ماجرایی در حال آغاز شدن برای اوست و او نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد. به عنوان کتاب خیره می‌شود: «داستان بی‌پایان»! با خود فکر می‌کند انگار این همان کتابی است که بارها در خواب دیده و از وقتی به دام بلند پروازی افتاده، آن را آرزو کرده است.

چگونه می‌توانست به آن دست یابد؟ آقای کوراندر بسیار واضح به او گفته بود که نه تنها کتابی به او هدیه نمی‌دهد، بلکه حتی نخواهد فروخت اما نیروی خارق‌العاده کتاب نمی‌گذارد او بدون آن کتاب‌فروشی را ترک کند. اکنون برایش روشن شده که اصلا به خاطر همین کتاب به شکل مرموزی آن‌جا کشیده شده است. از غیبت آقای کوراندر استفاده، کتاب را با عجله در زیر پالتو پنهان و خود را از کتاب‌فروشی به بیرون پرتاب می‌کند. او دزدی کرده است. دزدی کتاب...

این کتاب چگونه کتابی است که یک کودک را وادار می‌کند آن را برُباید؟

بر اساس دیدگاه‌های روانشناسی، میل کودک به وارد شدن به دنیای رویا و خیال‌پردازی بسیار زیاد است و «داستان بی‌پایان» نوشته‌ی «میکائیل انده»، داستان سفر به دنیای ناشناخته‌ها و رویاست. سفری است بی‌انتها که خواننده خود را به ماجراجویی در چندین داستان می‌کشاند. قهرمان نوجوان آن پی در پی بین دنیای واقعی و خیال در سفر و رفت و آمد است و به هر دو دنیا شکوفایی می‌بخشد. به نظر می‌رسد خیال و واقعیت برای او جدایی‌ناپذیر و در هم تنیده‌اند و شخصیت داستان، بخشی از هردوی آن‌هاست.

کتاب، داستانی است از ادبیات کلاسیک جهان که راه ورود به سرزمین رویاها را به همه نشان می‌دهد. با خواندن آن احساس می‌کنید کتاب، امانتی است که باید آن را به دیگری بسپارید تا قدم به داستانی بی‌پایان بگذارد.

مشخصات کتاب داستان بی‌پایان

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : داستان بی‌پایان
ناشر : نشر چشمه
نویسنده : میکائیل انده
مترجم : شیرین بنی‌احمد
نوبت چاپ : چهارم
تاریخ انتشار : 1395
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 578
شابک : 9789645571304
وزن (گرم) : 555
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×