امیل و کارآگاهان (ترجمه: فرناز تیمورازف)

امیل و کارآگاهان (ترجمه: فرناز تیمورازف)

امیل و کارآگاهان (ترجمه: فرناز تیمورازف)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: ماهی

نویسنده : اریش کستنر

   ترجمه : فرناز تیمورازف
 
اریش کستنر» نویسنده، شاعر، فیلم‌نامه‌نویس و طنزپرداز آلمانی بود که بیشتر به خاطر شوخ‌طبعی، اشعار تیزبینانه اجتماعی و پرداختن به ادبیات کودکان شناخته شده‌است. وی فیلم نامه و داستان‌های کودکان را به شیوه‌ای مهیج در ارتباط با آموزش آنان می‌نگاشت که از معروفترین این آثار، کتاب «امیل و کارآگاهان» می‌باشد.

«امیل و کارآگاهان» که تاکنون به چندین زبان ترجمه شده و حتی به شکل تئاتر و فیلم نیز به نمایش درآمده ، روایت اتحاد و وظیفه شناسی و همدلی تعدادی کودک در برابر مشکل به وجود آمده برای یکی از هم سن و سال هایشان را بیان می کند. گفتنی است براساس این کتاب همچنین در سال 1374 فیلمی به نام «شاخ گاو» به کارگردانی کیانوش عیاری ساخته شده است.
داستان این کتاب درباره ی پسری است که وقتی با قطار عازم مسافرت بود؛ پول هایش دزدیده می شود و او در مسیری طولانی و طی ماجرایی مهیج به تعقیب دزدان می پردازد....

از پشت جلد این کتاب می خوانیم:
«امیل برای اولین بار اجازه می یابد به تنهایی راهی برلین شود. مادربزرگ و دخترخاله اش کنار یک دکه ی گل فروشی در ایستگاه قطار منتظرش هستند. اما امیل نمی آید. قطار بعدی هم از راه می رسد ولی خبری از امیل نیست او در شهری بزرگ و غریب درگیر تعقیب و گریز مهیجی شده تا دزدی را پیدا کند که همه ی پولش را در قطار از او دزدیده است. خوشبختانه گوستاوبوقی و رفقایش زود به کمک امیل می آیند....»

مشخصات کتاب امیل و کارآگاهان (ترجمه: فرناز تیمورازف)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : امیل و کارآگاهان
ناشر : نشر ماهی
نویسنده : اریش کستنر
مترجم : فرناز تیمورازف
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 147
شابک : 9789642092642
وزن (گرم) : 180
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×