صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد

صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد

صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد

وضعیت: موجود
ناشر: ماهی
قیمت:  
5,250,000ريال4,725,000ريال

(فروپاشی امپراتوری عثمانی و شکل‌گیری خاورمیانه‌ی معاصر)

نویسنده : دیوید فرامکین
   ترجمه : حسن افشار

صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد روایتی است از وقایعی که به فروپاشی امپراتوری عثمانی در طول حنگ جهانی اول انجامید و مایه‌ی تغییر اساسی در خاورمیانه شد و، بنا به عقیده‌ی نویسنده، به شروع جنگی دامن زد که همچنان ادامه دارد. این کتاب تنها به نقش اروپا در خاورمیانه نمی‌پردازد، بلکه تأثیر این دگرگونی در خود اروپا را نیز دربرمی‌گیرد. گاه خواننده را با خود به دل بیابان‌های شبه‌جزیره‌ی عربستان می‌برد و با ماجراجویی‌های لارنس همگام می‌کند و گاه از اختلافات و مناقشات دولتمردان اروپایی در پایتخت‌هایشان پرده برمی‌دارد. می‌توان تاریخی را که این کتاب بدان پرداخته سِفر پیدایش قرن بیستم و خاورمیانه‌ی امروزی دانست. این کتاب در سال 1989 منتشر شد و به فهرست نهایی جایزه‌ی پولیتزر هم راه یافت.

در پشت جلد این اثر می خوانیم: « کتاب حاضر تنها به نقش اروپا در تغییر خاور میانه نمی پردازد بلکه تاثیر این دگرگونی را در خود اروپا نیز در بر می گیردو گاه خواننده را با خود به دل بیابان های شبه جزیره عربستان می برد و با ماجراجویی های لارنس همراه می کند و گاه از اختلافات و مناقشات دولتمردانشان پرده بر می دارد . چرچیل ، لوید جورج و...در این کتاب حاضرند .

اینان خاورمیانه را جز لاینفک یا بوته ی آزمایشی برای جهانبینی خود می دانند و با شور و شوق بر این عقیده بود که قرن بیستم آرمانی شان همچون ققنوس از دل جنگ جهانی اول بر می خیزد یا باید برخیزد. بدین سان باید تاریخی را که این کتاب بدان پرداخته سفر پیدایش قرن بیستم و خاور میانه امروزی دانست.

مشخصات کتاب صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : صلحی که همه‌ی صلح‌ها را بر باد داد
ناشر : نشر ماهی
نویسنده : دیوید فرامکین
مترجم : حسن افشار
نوبت چاپ : 23
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : گالینگور - وزیری
تعداد صفحات : 613
شابک : 9789642090488
وزن (گرم) : 1000
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×