آنارشیسم

آنارشیسم

آنارشیسم

وضعیت: غیرفعال
ناشر: چشمه

نویسنده : جرج وودکاک

   ترجمه : هرمز عبداللهی
 
این کتاب، در میان نوشته شده در رابطه با این جنبش سیاسی_اجتماعی، اثری مرجع محسوب می‌شود و ضمن ترجمه به اکثر زبان‌های مهم دنیا، در پژوهش‌ها و ارجاع‌های مولف‌ها و محقق‌های مختلف دنیا بارها به عنوان یک منبع معتبر مورد استفاده قرارگرفته است.

از زمانی که «ژوزف پرودون»، در جایگاه اولین فیلسوفی که خود را آنارشیست نامید و تولد رسمی آنارشیسم را در قرن نوزدهم رقم زد، تا کنون نحله‌های فکری، جنبش‌های اجتماعی و کنش‌های سیاسی گوناگون و گاه متضادی ذیل این عنوان به تعریف و ابراز ماهیت خود پرداخته‌اند.

در این میان، علی عبداللهی به سراغ ترجمه کتابی رفته است که وقتی در سال 1970 به زبان انگلیسی نوشته و منتشر شد، دیری نپایید که بدل به منبع و مآخذ معتبری درمورد ایده شکل‌گیری، ماهیت، بنیان‌های نظری و سویه‌های سیاسی_اجتماعی جنبش آنارشیسم شد. به طوری‌که این کتاب، به واسطه پرداختن مبسوط و نگاهی جامع به کلیت سیر تاریخی و نظری و عملی این جنبش، یکی از برجسته‌ترین بررسی‌های نظری و تاریخی درباره اندیشه‌ها و جنبش‌های «طرف‌‌دار اختیار» است.

«وودکاک» در دهه 50 میلادی، تحت تاثیر رابطه و دوستی با «ماری لوئیز برنری»، در صف اول مبارزان آنارشیست قرار گرفت. وی در این مقطع، سردبیر و بنیانگذار چند نشریه معروف آنارشیسمی بود. او دو دهه بعد، ضمن پژوهش و تحقیق درمورد تمامی جریان‌ها و نحله‌های آنارشیسمی چون آنارشیسم کمونیست، سندکالیست، فردگرا، دینی، فمنیستی و... رو به تالیف کتابی جامع و کامل در این زمینه آورد و به گواه نظر محقق‌ها و اندیشمندان حوزه فلسفه سیاسی، به خوبی توانست از پس این مهم برآید.

مشخصات کتاب آنارشیسم

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : آنارشیسم
ناشر : نشر چشمه
نویسنده : جرج وودکاک
مترجم : هرمز عبداللهی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 530
شابک : 9786002298515
وزن (گرم) : 500
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×