هرس

هرس

هرس

وضعیت: غیرفعال
ناشر: چشمه

نویسنده : نسیم مرعشی

 
اولین رمان مرعشی با نام «پاییز فصل آخر سال است» در سال ۹۴ توسط همین ناشر منتشر شد و توانست در همان سال برنده جایزه جلال آل احمد شود.

رمان «پاییزه آخرین فصل سال است» از حال و هوای زنانی می‌گوید که در دو راهی‌های زندگی دست و پا می‌زنند و به دنبال راهی برای خلاصی از گذشته و آینده، دوباره شاد زیستن یا کنار گذاشتن رویاها و زندگی در واقعیت هستند.

مرعشی متولد ۱۳۶۲ و فارغ‌التحصیل رشته‌ مکانیک از دانشگاه علم‌ و صنعت است. این داستان نویس در سال ۱۳۸۸ اولین داستانش را نوشت. در سال ۱۳۹۲رتبه‌ اول جایزه‌ بیهقی را برای داستان «نخجیر» و در سال ۱۳۹۳ رتبه‌ اول نخستین دوره‌ جایزه‌ تهران را برای نوشتن داستان «رود» به دست آورد.

حالا دومین رمان این داستان نویس با عنوان «هرس» چاپ شده که نسبت به کتاب قبلی، تجربه ای متفاوت است. مقابلِ «پاییز آخرین فصل سال است» که روایتگر بلاتکلیفی، تردیدها و سرگشتگی های یک نسل آرمان خواه بود، این کتاب، درباره رازهایی است که سرنوشت پسران و مادرانی را رقم زدند که در لایه های تاریخی غلیظ گم شدند.
 
در قسمتی از این رمان می خوانیم:

صبح رسول مادرش را کنار کشید و گفت بروند، دخترها را هم با خودشان ببرند. رسول می خواست روزهای سه تایی بودن شان با شرهان را برای نوال بسازد. می خواست نبودنش در این سه ماه را جبران کند. می خواست از اول زندگی کنند. مثل همان روزهای شیرینی که شرهان دنیا آمده بود. می خواست زنش نوالِ همان روزها بشود. می خواست زندگی یادش بیاید. ام رسول گفت «پَه فکر کردی تنهایی از پس بچه شیرخشکی برمی آی؟»
برگرفته از گزارش خبرگزاری مهر

مشخصات کتاب هرس

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : هرس
ناشر : نشر چشمه
نویسنده : نسیم مرعشی
نوبت چاپ : سی و چهارم
تاریخ انتشار : 1402
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 185
شابک : 9786002298263
وزن (گرم) : 175
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×