ویراستاری و مدیریت اخبار

ویراستاری و مدیریت اخبار

ویراستاری و مدیریت اخبار

وضعیت: ناموجود
ناشر: خجسته

نویسنده : احمد توکلی

 
مطالعه کتاب ویراستاری و مدیریت اخبار برای کسانی که در هر سمتی در تحریریه خبری در حال کار کردن هستند، به قولی از نان شب واجب‌تر است. چرا که از زمانی که شما قلم به دست می‌گیرید یا پشت کیبورد می‌نشینید، یا در کسوت یک سردبیر به تأمل و تعمق در کم و کیف یک تیتر یا صفحه یا عکس نشسته‌اید، عملاً فرایند ویراستاری در حال شکل‌گیری است.


خبرنگار، زمانی که اطلاعاتش را به خبر تبدیل می‌کند و به تنظیم آن می پردازد و با وسواس دوباره و دوباره، جمله‌ای را حذف و یا آن را اصلاح می‌کند، معاون دبیر زمانی که متن خبر خبرنگاری را بازنویسی یا حک و اصلاح می‌کند. دبیر وقتی تیتر و لید یک خبر را تغییر می‌دهد، و یا سردبیر زمانی که همان خبر را به سطل آشغال می‌فرستد، در همه این مراحل، فرایند ویراستاری است که شکل می‌گیرد. لذا هر چه فرایند نویسندگی در تحریریه از مبدأ حرفه‌ای‌تر شکل گرفته باشد، تولید نهایی، در خروجی، روندی سریع‌تر و اصولی‌تر پیدا می‌کند.


البته نقص در آموزش حرفه‌ای خبرنگاران، سرعت ناشی از تعجیل در خبررسانی، و مشغله سردبیران و دبیران، گروه ثانویه‌ای را به جمع تحریریه‌های خبری اضافه کرده است که با نام «ویراستار» مشغول به کار می‌شوند و وظیفه آنان صرفاً بازخوانی متونی است که خبرنگاران برای انتشار آماده کرده‌اند؛ لذا کتاب حاضر با خطاب قرار دادن تمام این عوامل، عمل ویراستاری را در تمامی مقاطع که لازمه یک تولید حرفه‌ای است، به بحث گذاشته است.


این کتاب در هفت فصل تدوین شده است: ویراستار کیست؟، عملیات ویرایش، ویرایش لید، ویرایش تیتر، ویرایش عکس، شرح عکس، صفحه‌آرایی.

مشخصات کتاب ویراستاری و مدیریت اخبار

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : ویراستاری و مدیریت اخبار
ناشر : انتشارات خجسته
نویسنده : احمد توکلی
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1392
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 320
شابک : 9789646233348
وزن (گرم) : 375
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×