دهکده‌ی پرملال (داستان‎‌هایی از روستا)

دهکده‌ی پرملال (داستان‎‌هایی از روستا)

دهکده‌ی پرملال (داستان‎‌هایی از روستا)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: چشمه
نویسنده : امین فقیری
 
کتاب هفت بخش دارد که به ترتيب عبارتند از: «دوران کودکي، دوران دبستان، دبيرستان، دوران سربازي (سپاهي دانش)، در استخدام آموزش وپرورش، نمايش نامه ها و سينما». فقيري، آنطور که خود در ابتداي اين مصاحبه بلند گفته، در ٣٠ آذر ١٣٢٣ در محله سر دزدک شيراز به دنيا آمده است. مصاحبه با دوران کودکي و خانواده و محله دوران کودکي فقيري شروع مي شود و بعد به دوران مدرسه و تحصيل او مي پردازد و فقيري از خلال خاطرات خود، تصويري از وضعيت شيراز و خاصه وضعيت فرهنگي آن در سال هاي کودکي اش هم به دست مي دهد.

اولين داستان هاي فقيري بعد از پايان دوره متوسطه او در روزنامه و مجلات منتشر شدند. از جمله داستاني با نام «چتر» که در روزنامه کيهان چاپ شده بود. همين طور، بعدها نيز تعداد زيادي از داستان هاي او در مجلات و نشريات مختلف منتشر شدند و خود داستان «دهکده پرملال» نيز اولين بار در مجله فردوسي منتشر شد.

داستان «کوچ» در مجله بازار رشت به چاپ رسيد و همچنين «آب» توسط به آذين در پيام نوين به چاپ رسيد. احمد شاملو اما نقش مهمي در چاپ داستان هاي فقيري داشته و در آن سال ها هفت داستان از او را در مجله خوشه منتشر کرده بود. فقيري مجموعه داستان «دهکده پرملال» را در سال ١٣٤٧ منتشر کرد که با استقبال خوبي هم مواجه شد.

او در داستان هاي اين کتاب، فضاي روستاي قلاتوييه، روستايي که او در دوره خدمت در آنجا به سر مي برد، را روايت کرده است و ازاين رو داستان هاي اين مجموعه، «داستان هايي از روستا» ناميده شدند. فقيري در جايي از مصاحبه بلندش درباره فضاي اين داستان ها مي گويد: «دهکده اي که غم و ملال را به من منتقل مي کرد با فقر و نداري و جهالت مردمي که در فضايي ايستا به سر مي بردند و خودشان نمي فهميدند که در چه دنيايي روز و شب را مي گذرانند.

مشخصات کتاب دهکده‌ی پرملال (داستان‎‌هایی از روستا)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : دهکده‌ی پرملال (داستان‎‌هایی از روستا)
ناشر : نشر چشمه
نویسنده : امین فقیری
نوبت چاپ : دوم
تاریخ انتشار : 1398
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 260
شابک : 9786002297297
وزن (گرم) : 240
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×