تب

تب

تب

وضعیت: غیرفعال
ناشر: بیدگل

نویسنده : والاس شان

   ترجمه : بهرنگ رجبی
 
والاس شان که متولد 1945 در نیویورک است درس تاریخ، فلسفه و اقتصاد خوانده است و پس از تحصیلات خود، رو به نمایشنامه‌نویسی آورد. اولین نمایشنامه والاس شان در سال 1975 به نام "آخر شب ما" منتشر شد. والاس شان با توجه به رویکرد سیاسی‌اش در نگارش نمایشنامه همواره آثارش با بحث‌ها و جنجال‌هایی فراوان روبرو بوده و حتی گاه آثارش در کشور خود با ممنوعیت روبرو شده است.

"عمه دن و لمون"، "تب"، " عزادار اجیر"، "علف‌های هزار رنگ" و "شب در رستوران تاک هاوس" از جمله آثار مهم والاس شان محسوب می‌شوند. رویکرد انتقادی و رادیکال این نمایشنامه‌نویس نیویورکی و حساسیتش نسبت به مسئله فاشیسم از او هنرمندی قابل اعتنا و بحث برانگیز ساخته است. شان علاوه بر نمایشنامه‌نویسی یکی از بازیگران مشهور سینما هم محسوب می‌شود. از بازی‌های مشهورد شان می‌توان به آثاری چون "منهتن" و "ملیندا و ملیندا" ساخته‌های وودی آلن و فیلم "شام با آندره" ساخته لوییز مال اشاره کرد.
 
در پشت جلد این کتاب چنین می‌خوانیم : 
 
راوي بي‌نام تب در جستجوي عدالت، جهان را زير پا مي‌گذارد تا در انتها دريابد دنيا و مناسباتش آن‌قدرها هم ساده نيست كه بشود به صرف خوش‌قلبي و كمك به ديگران، گناه تيره‌روزي و فقر ديگران را از دست‌ها شست و تقصيرها را يكسر گردن ديگراني قدرتمندتر يا داراتر انداخت. راوي اين گفتار پرتنش، كه مي‌تواند هر كدام ما باشد، در مسيري كه مي‌پيمايد مي‌فهمد نخستين كسي كه بايد براي بهتر شدن اين دنيا خلع سلاح شود، خودش است. آيا شهامتش را دارد به جبهه مظلومان بپيوندد؟.

مشخصات کتاب تب

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : تب
ناشر : نشر بیدگل
نویسنده : والاس شان
مترجم : بهرنگ رجبی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1396
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 98
شابک : 9786007806494
وزن (گرم) : 105
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×