همچون در یک آینه (دیروز و امروز سینمای ایران)

همچون در یک آینه (دیروز و امروز سینمای ایران)

همچون در یک آینه (دیروز و امروز سینمای ایران)

وضعیت: موجود
ناشر: افراز
قیمت:  
6,500,000ريال5,850,000ريال
نویسنده : پرویز جاهد
 
کتاب در دو فصل کلی دیروز و امروز سینمای ایران است. تمرکز پرویز جاهد در فصل اول (بخش دیروز سینمای ایران) بیشتر بر جریان موج نوی سینمای ایران و چهره‌های شاخص آن مثل ابراهیم گلستان، فرخ غفاری، فریدون رهنما، بهرام بیضایی، داریوش مهرجویی، پرویز کیمیاوی، ناصر تقوایی و سهراب شهیدثالث بوده است.

او در فصل دوم (بخش امروز سینمای ایران) که به نقد فیلم‌ها، فیلمسازان و جریان‌های سینمای پس از انقلاب ایران مربوط است، عمدتا روی فیلمسازان مستقل با گرایش‌های هنری که خارج از بدنه اصلی و تجاری سینما، فیلم‌هایشان را ساخته‌اند متمرکز شده است.

پرویز جاهد در مقدمه این کتاب نوشته است: «مطالعه سینمای ایران و بررسی تحولات آن از منظر تاریخی و زیبایی‌شناسی، همواره از دغدغه‌های اصلی و حرفه‌ای من بوده و هست. این مطالعه و بررسی نه تنها شامل جریان‌ها، ژانر‌ها، سبک‌ها و گرایش‌های اصلی موجود در سینمای ایران بوده بلکه رویکرد‌ها و نگاه‌های فردی‌تر، مستقل‌تر و حاشیه‌ای‌تر در سینمای ایران را نیز دربرمی‌گیرد. کتاب حاضر، گزیده‌ای از مقاله‌ها، نقد‌ها و نوشته‌های من دربارۀ گذشته و امروز سینمای ایران است که در طی بیست سال گذشته نوشته‌ام و به طور پراکنده در نشریات و سایت‌های مختلف منتشر شده و اینک یکجا منتشر می‌شود. انگیزه اصلی من از انتشار دوباره آن‌ها به این خاطر است که خیلی از این مطالب، دیگر در دسترس علاقه‌مندان مباحث مربوط به سینمای ایران نیست و حالا کسانی که مایل‌اند می‌توانند آن‌ها را یکجا مطالعه کنند.

مشخصات کتاب همچون در یک آینه (دیروز و امروز سینمای ایران)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : همچون در یک آینه
ناشر : انتشارات افراز
نویسنده : پرویز جاهد
نوبت چاپ : 2
تاریخ انتشار : 1400
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 347
شابک : 9786003263208
وزن (گرم) : 390
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×