بازیکن مخفی

بازیکن مخفی

بازیکن مخفی

وضعیت: غیرفعال
ناشر: چشمه

ترجمه : وحید نمازی

 
 کتاب توسط نویسنده‌ای ناشناس نوشته شده است و  مخاطب را به پوسته درونی زندگی یک فوتبالیست حرفه‌ای می‌برد و هدف نویسنده از نگارش چنین اثری،‌ این بوده تا مخاطب با دیدن حقایق پنهان سرگذشت فوتبالیست حرفه‌ای با خود خلوت کرده و حساب کند که آیا چنین جایگاهی، حق تازه به دوران رسیده‌هاست یا خیر؟

مخاطب این کتاب با مطالعه‌اش خواهد دید که آسمان فوتبال در همه‌جای دنیا،‌ همان رنگی است که می‌بیند. بهارهای دلنشین دارد؛‌ روزهای آلوده حال به هم‌زن هم دارد. کتاب «بازیکن مخفی» به طور مشخص روایت‌گر سرگذشت یک فصل کاری از زندگی یک فوتبالیست حرفه‌ای شاغل در لیگ برتر انگلستان است. دار و دسته‌ها،‌ خبرنگارها، موفقیت‌ها،‌ جام‌ها و ... همگی از مسائلی هستند که نویسنده در روایت بی‌تعارف و واقعگرایانه خود از زندگی یک حرفه‌ایِ فوتبال،‌ به آن‌ها پرداخته‌ است.

عناوین اصلی این کتاب یک فصل فوتبالی یعنی فصل کاری برای یک بازیکن حرفه‌ای فوتبال است؛‌ با این ترتیب:‌ بازیکن مخفی،‌ ژوئیه، اوت، سپتامبر، اکتبر، نوامبر،‌ دسامبر، ژانویه، فوریه، مارس،‌ آوریل،‌ مه.
 
قسمتی از کتاب : 
 
«از جولای متنفرم. بدترین زمان سال برای یک فوتبالیست‌، با آغاز یک فشار یازده‌‏ماهه. بیست‌و‌هفت سالم است و در یک باشگاه لیگ برتر انگلیس بازی می‌کنم که سه سال پیش به آن پیوسته‌ام. بچه‌هایم مدرسه‌ای هستند و من روزها پیش از رفتن به تمرین‌، آن‏‌ها را به مدرسه‌شان می‌رسانم. فوتبالیست بودن در ماه جولای‌، یعنی ناهماهنگی با بقیه‌ی دنیا. وقتی تمام دوستانت تازه دارند به تعطیلات می‌روند‌، تو از تعطیلات برگشته‌ای. وقتی تابستانت تمام شده و دیگر داری روی زمستان تمرکز می‌کنی‌، بچه‌هایت چشم‌به‌راه تابستان هستند.»

مشخصات کتاب بازیکن مخفی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : بازیکن مخفی
ناشر : نشر چشمه
مترجم : وحید نمازی
نوبت چاپ : سوم
تاریخ انتشار : 1401
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 266
شابک : 9786002297211
وزن (گرم) : 245
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×