مروارید خلیج‌ فارس

مروارید خلیج‌ فارس

مروارید خلیج‌ فارس

وضعیت: غیرفعال
ناشر: گستره

نویسنده : احمد اقتداری

 

احمد اقتداری (زادهٔ سال ۱۳۰۴، گراش در فارس – درگذشته ۲۷ فروردین ۱۳۹۸ در تهران)، مشهور به «پدر مطالعات خلیج فارس»، آموزگار، وکیل دادگستری، نویسنده، مورخ و جغرافی‌دان ایرانی و رئیس دفتر مطالعات خلیج‌فارس در مرکز دائرةالمعارف بزرگ اسلامی بود. عمده شهرت وی به علت پژوهش در خلیج فارس است. وی که از خوانین گراش است، تمام سواحل خلیج فارس و دریای عمان را برای کار تحقیقاتی‌اش پیاده طی کرده و از دوران جوانی شروع به نقشه‌برداری تمام این سواحل کرده‌است. جلال آل‌احمد، اقتداری و دو دوست محققش، ایرج افشار و منوچهر ستوده، را با عنوان «سه تفنگدار» و «گورنگار» توصیف می‌کرد؛ چرا که این سه‌نفر با همراهی همدیگر بسیاری از اسناد تاریخی و بناهای کهن ایران را معرفی کردند.

کتاب مروارید خلیج فارس در خصوص پژوهش‌های ایران‌شناسی وی نوشته شده‌است و فیلم مستند «به ایران جاودانی‌ام» در مورد زندگی او ساخته شده‌است.

 

کتاب خلیج‌فارس به قلم اقتداری، جایزه ویژه یونسکو در ایران را به خود اختصاص داده و تاکنون چندین بار تجدید چاپ شده‌است. این کتاب در برگیرنده مطالبی در باب آداب و رسوم خطه خلیج‌فارس، تجارت و کشتیرانی این منطقه، نام خلیج‌فارس در متون و نقشه‌ها، مداخلات انگلیس و روسیه در خلیج‌فارس، تأثیرات انقلاب مشروطه بر خلیج‌فارس و… است.

مشخصات کتاب مروارید خلیج‌ فارس

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : مروارید خلیج‌ فارس
ناشر : نشر گستره
نویسنده : احمد اقتداری
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1392
نوع جلد و قطع : گالینگور - رقعی
تعداد صفحات : 590
شابک : 9786006069081
وزن (گرم) : 950
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×