هویت اجتماعی (ترجمه: اکبر احمدی)

هویت اجتماعی (ترجمه: اکبر احمدی)

هویت اجتماعی (ترجمه: اکبر احمدی)

وضعیت: غیرفعال
ناشر: تمدن‌ علمی

نویسنده : ریچارد جنکینز

   ترجمه : اکبر احمدی

 

 بیشتر اوقات بسیاری از ما قادریم هویّت معینی را بپذیریم. به نظر می‌آید ما می‌دانیم کیستیم، درک عملی مناسبی از اینکه سایرین در زندگی هایمان کیستند، داریم، و آن‌ها به نظر می‌آیند که به همین شیوه با ما در ارتباطند. ولی موقعیت‌هایی وجود دارند که هویّت به یک مسئله تبدیل می‌شود...مثلا در گرفتن وام از بانک، گرفتن حقوق، خروج از کشور یا رفتن به بیمارستان و یا موارد کم اهمیت‌تری مثل معرفی کردن خود در همایش‌ها و مهمانی ها یا حتی برای یک غریبه.

اما منظور از هویت چیست؟ این که ما کی هستیم یا این که دیگران فکر می‌کنند ما کی هستیم؟ریچارد جنکینز در این کتاب درباره مفهوم هویت، هویت‌یابی، تمایز بین هویت و تفاوت، مدرنیته و هویت، درک هویت‌یابی، خودبودگی و ذهن و بسیاری از جنبه‌های فردی و اجتماعی و فلسفی هویت سخن می‌گوید:

«توجه به رابطهٔ بین فردیّت و جماعت، مسئله‌ای حتی اساسی‌تر است. اگر ما بر تفاوت تأکید کنیم من مطمئن نیستم که داشتن هیچ درکی از ابعاد جمعی زندگی اجتماعی- بجز یک الگوی صرفاً افزودنی ریاضی- ممکن باشد. اگر آگاهی از اینکه کی کیست اساساً یا حتی بطور زیادی صرفاً انشعاب و تحریم است پس «بیشتر- از- مجموع- اجزاء» که راز پایدار زندگی انسانی هر روزه است از کجا می‌آید؟ در این زمینه، قابل توجه است که بیشتر نظریه‌پردازان تفاوت- به استثنای بتلر- بطور عادی مفاهیم جمعی همچون فرهنگ یا جامعه را به کار می‌برند که در تنش زیادی با بت‌واره شدن تفاوت هستند. شاید آن‌ها به سادگی انتخابی ندارند.»

مشخصات کتاب هویت اجتماعی (ترجمه: اکبر احمدی)

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : هویت اجتماعی
ناشر : تمدن علمی
نویسنده : ریچارد جنکینز
مترجم : اکبر احمدی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1397
نوع جلد و قطع : شومیز - وزیری
تعداد صفحات : 248
شابک : 9786008127208
وزن (گرم) : 354
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×