نقاب مرگ سرخ و 18 قصه‌ی دیگر

نقاب مرگ سرخ و 18 قصه‌ی دیگر

نقاب مرگ سرخ و 18 قصه‌ی دیگر

وضعیت: غیرفعال
ناشر: روزنه‌ کار

نویسنده : ادگار آلن‌پو

   ترجمه : کاوه باسمنجی

 

ادگار آلن پو» در سال 1809 میلادی در بوستون آمریکا به دنیا آمد. داستان‌های او که در طول زندگی چهل ساله‌اش توجه چندانی را جلب نکرد، امروز پس از یک سده و نیم شاهکار ژانر داستان کوتاه شمرده می‌شود. این قصه‌ها پیش‌گام سبک نگارش روانشناختی داستان‌های پلیسی و داستان‌های علمی تخیلی هستند.

درک ویژه پو از روانشناسی انسانی، نقشی کلیدی در پی‌ریزی یکی از ژانرهای ادبی پرمخاطب امروز - داستان‌های پلیسی - داشت که الهام‌بخش نویسندگانی چون آرتور کانون دویل و آگاتا کریستی شد. داستان‌های وحشت‌زا و دلهره‌آور، بیش‌ترین تاثیر را در مشهور ساختن پو پیش از مرگ داشت.

تخیل پو، مرز نمی‌شناخت. هر چند داستان‌های دهشت‌زا و دلهره‌آور او، بیشترین شهرت را پس از مرگش به ارمغان آورد. آثار او در زمینه طنز و نقد ادبی نیز در نوع خود، بهترین است.

قصه‌های یک مخمصه و هرگز سر گله‌ات با شیطان شرط نبند، نمونه‌هایی عالی از برقراری ترازی هنرمندانه میان عناصر وحشت، هجو و پوچی‌اند. صدوپنجاه سال از مرگ ادگار آلن پو قصه‌های او همچنان فراتر از زمان و مکان، اعماق ذهن بشر و سرنوشت کیهانی او را می‌کاوند و خواننده را به جهانی شگفت و بیگانه می‌برند...

مشخصات کتاب نقاب مرگ سرخ و 18 قصه‌ی دیگر

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : نقاب مرگ سرخ و 18 قصه‌ی دیگر
ناشر : انتشارات روزنه‌کار
نویسنده : ادگار آلن‌پو
مترجم : کاوه باسمنجی
نوبت چاپ : چهارم
تاریخ انتشار : 1393
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 316
شابک : 9789646728592
وزن (گرم) : 356
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×