فلسفه‌ی علم روان‌شناسی

فلسفه‌ی علم روان‌شناسی

فلسفه‌ی علم روان‌شناسی

وضعیت: غیرفعال
ناشر: زوار

نویسنده : حسین سلیمانی‌آملی

 

کتاب حاضر در باب فلسفۀ علم روان شناسی نگاشته شده و در پنج فصل به مفهوم و تاریخچه فلسفه علم روان شناسی، تعریف این علم، روش روان شناسی و تقسیم بندی آن، مبادی علم روان شناسی و هدف و فواید آن پرداخته است.

گزیده ای از کتاب :


معنی ریشه کلمه روان شناسی از کلمه یونانی «پسوخه» به معنای «روان» در زبان یونانی است. تا حدود اواخر سده نوزدهم، روان شناسی به عنوان شاخه ای از علم فلسفه شناخته می شد. و همچنین به عنوان یک کیش در برخی فرهنگ ها در نظر گرفته می شد که شامل تهاجم فکری و نابودی وحدت اندرونی می گردید.

روان شناسی عبارت است از مطالعه و شناخت علمی چگونگی و چرایی ابعاد مختلف رفتار موجود زنده، به ویژه انسان. در این تعریف بیشترین توجه به رفتار و جنبه های مختلف آن شده است. به عبارت دیگر، روان شناسی را به یک معنا می توان رفتارشناسی نیز نامید، چرا که موضوع اصلی روان شناسی به عنوان یک علم رفتاری، مطالعه فعالیت ها و واکنش های حیوان و انسان در شرایط و موقعیت های مختلف است.

منظور از رفتار در روان شناسی، آن دسته از فعالیت هایی است که به وسیله یک فرد دیگر یا با دستگاه های آزمایشگاهی قابل مشاهده است. نمونه هایی از رفتار عبارتند از: مطالعه کردن، صحبت کردن، ورزش کردن، خوابیدن، حرف زدن در خواب، آب دهان انداختن، گره کردن مشت ها.

مشخصات کتاب فلسفه‌ی علم روان‌شناسی

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : فلسفه‌ی علم روان‌شناسی
ناشر : انتشارات زوار
نویسنده : حسین سلیمانی‌آملی
نوبت چاپ : سوم
تاریخ انتشار : 1399
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 112
شابک : 9789644015571
وزن (گرم) : 128
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×