زندگی و آثار فرانتس لیست

زندگی و آثار فرانتس لیست

زندگی و آثار فرانتس لیست

وضعیت: غیرفعال
ناشر: دنیای ‌نو

نویسنده : اورت هلم

   ترجمه : فرامرز نجدسمیعی

 

فرانتس ليست هنرمند مجارستاني است كه از بزرگترين آهنگسازان دوره رومانتيك مي‌باشد. وي آموزش پيانو را از پدرش آموخت و استعدادش به حدي بود كه اولين كنسرت خود را در سن نه سالگي برگزار كرد. مي‌توان او را نابغه پيانو دانست. افسانه هاي زيادي در رابطه با زندگاني وي پس از مرگش به وجود آمد كه با مرور زمان انسان را به فكر وا داشت كه اين افسانه ها حقيقت دارند يا نه. در دوره اي نوشتن در رابطه با وي كاهش يافت اما پس مدت زماني درباره او گفتن و از وي نوشتن روحي دوباره يافت. آثار فراموش شده ي او مجددا اجرا مي‌شوند و ترديد ها در رابطه با زندگي ليست هم چنان ادامه دارد. آنچه كه واقعيت دارد اين است كه هركس او را آنگونه اي كه خود ميل دارد مي‌نويسد. گاه چنان از وي نوشته اند كه گويي خصايلي شيطاني داشته و گاه چنان نشانش داده اند كه او را تا حد فرشته اي پاك جلوه داده اند.

كتاب حاضر نمايي از زندگاني وي است از آغاز دوران كودكي تا پايان عمر هفتاد و چهار ساله اش. رونمايي از حقايق و افسانه هاي دوران زندگي او.

گزیده ای از کتاب :


هرچه بيشتر موفق مي شوم شما را درك كنم و خودم را با قلبتان پيوند دهم، به همان نسبت بيشتر شما را تحسين مي كنم و مي پرستم… شما كه اين چنين با راز عجيب خلقت هم بسته هستيد، براي چه به بشريت نياز داريد؟ خداوند شما را دوست دارد و مثل يكي از ملائك معززش حفظ مي كندو من به پاي شما مي افتم تا بتوانم او را بهتر بپرستم…

مشخصات کتاب زندگی و آثار فرانتس لیست

مشخصات
شناسنامه کتاب
عنوان : زندگی و آثار فرانتس لیست
ناشر : نشر دنیای‌نو
نویسنده : اورت هلم
مترجم : فرامرز نجدسمیعی
نوبت چاپ : اول
تاریخ انتشار : 1387
نوع جلد و قطع : شومیز - رقعی
تعداد صفحات : 194
شابک : 9789641720027
وزن (گرم) : 235
شاخه‌ها
مقالات مرتبط با محصول
مقاله مرتبط با این محصول وجود ندارد.
مرورگر شما بسیار قدیمی است!
جهت مشاهده این وب سایت به صورت صحیح، بروزرسانی مرورگرتان ضروری خواهد بود. بروزرسانی مرورگر
×